دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دوستی بنام هنردوست

 مرحوم مهندس محمد هنر دوست از دوستان و همکاران صمیمی بود که با وجود توانایی ها ، ارتباطات و تجربیاتی که داشت بسیار کم ادعا  ،خاکی و مردمی بود چنانکه بسیاری از پیشینه  و توانایی های او مطلع نبودند . آقای هنردوست آنچنانکه از خودش شنیدم تجربه  شانزده سال  مدیریت در حوزه بین الملل نهاد ریاست جمهوری را داشت ، در میانه سال 1378 و در دوران ریاست آقای دکتر لاریجانی به عنوان معاون ارتباطات و امور بین الملل همکاری خود را با سازمان صدا و سیما آغاز کرده بود، از اواخر همین سال و اوایل سال 1379 با او آشنا و همکار شدم ابتدا بعنوان مدیرکل دفاتر خارج از کشور و سپس همزمان قائم مقامی  ایشان در معاونت ، حدود سه سال از نزدیک با مهندس هنردوست کار کردم در این مدت او را به غایت مبادی آداب ،با محبت و سختکوش و  متوسل به معصومین (ع)بویژه حضرت فاطمه (س ) دیدم . او با اینکه سالها از نزدیک با مقامات عالیرتبه در کشور کار کرده بود هیچگاه از این سوابق و اعتبار برای نفع شخصی یا پیشبرد کارهایش استفاده نمیکرد .
طی مدتی که از نزدیک با آفای هنردوست همکاری داشتم شاهد بودم که از خیلی از امور چه در داخل صدا وسیما و چه در خارج آن رنج میبرد و یا با رای و نظر تعدادی از مدیرانی که اتفاقا برخی از آنها پس از درگذشت وی و در فضای احساسی و حزن موجود در رسایش خاطره گویی و سخنسرایی نیز کردند کاملا مخالف بود و گاه و بیگاه با کارشکنی آنها مواجه می شد  ولی به روی خود نمیآورد و برای پیشبرد کارها بی وقفه تلاش میکرد .
هنردوست بدون تردید در زمان خود یکی از پرکارترین و کم توقع ترین معاونان صدا و سیما بود .آقای هنردوست از سال 1385 قائم مقام سازمان صدا و سیما شد و حدود یکسال بعد در مهر سال 1386 همزمان با ماه رمضان و درحالیکه روزه بود و سن او از 54 سال فراتر نمیرفت در اثر حمله قلبی درگذشت .یادش گرامی و  غفران و رحمت خدا بر او باد .

نظرات 1 + ارسال نظر
حامدحق حامد بأیام اده چهارشنبه 9 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 05:09 ق.ظ

سلام .استاد با این جنین شخصیتهایی اشنا شدن یک نعمت الهی هست که واقعا در طول زندکى خیلى کم بیش میاد .امیدوارم....... ایشان رو با معرفى بیشتر به مخاطبین بتوانید راه صادقانه خدمت کردن رو بیاموزیم.یا حق

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد