دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دُرج

وب نوشت سعید فانیان

ناهماهنگی در سیما با وجود مدیریت متمرکز

  سیمای جمهوری اسلامی به تبع ساختار سازمان صدا و سیما تمرکز مدیریت دارد این تمرکز با وجود   صدها عیب که در راس آن فقدان رقابت و محدود بودن سلایق است اگر درست مدیریت و برنامه ریزی شود می تواند فوایدی چون استفاده بهینه از منابع محدود ، تقسیم و توزیع موصوعات ، برنامه ها ، هنرمندان و .. .در شبکه ها ی مختلف سیما را به همراه داشته با شد امری که طی چند سال اخیر متاسفانه شاهد آن نبوده ایم یک سال همه سریال های رمضانی به روح و برزخ پرداختند یکسال همه سریال های تابستانی بسیار جدی و با طعم سختی و فقر و سراسر مشکلات زندگی و تلخ بودند و از طنز خبری نبود و . . .بقول دوستی هم اینک (دیماه ۹۱ ) که چند سریال جدید در شبکه ها روی آنتن رفته است آنقدر بازیگران تکراری هستند که گاه مخاطب سریال را جا بجا و اشتباه میگیرد چون در چند سریال مورد بحث هیچکدام از بازیگران گریم یا پوشش متفاوت مثلا تاریخی ندارند یکی در سریالی کارگرکارخانه است  با همان شکل و شمایل در سریالی دیگر پزشک است و . . 

چند مورد از تکرار هایی که  دوست مذکور یاد داشت کرده است این چنین است : 

بازی همزمان پوریا پورسرخ در سریال مرد نقره ای شبکه سه و دختران حوا در شبکه تهران با تیپ و لباسی کمابیش مشابه  . بازی نیما شاهرخ شاهی در سریال های مرد نقره ای (سه ) میلیاردر شبکه یک و دختران حوا با قیافه نزدیک و تکراری ، بازی امیر حسین رستمی در دختران حوا و یک تکه زمین (شبکه دو ) و . . . قطعا اگر کسی کامل همه سریال های در حال پخش را بازبینی و مرور کند عمق این نا هماهنگی و تکرار را ملاحظه خواهد کرد.

نظرات 1 + ارسال نظر
امیر محمد پنج‌شنبه 14 دی‌ماه سال 1391 ساعت 12:35 ق.ظ

سلام
جالب است اینقدر آش شور شده که در همین زمینه چند روز بعد روزنامه جام جم از این ناهماهنگی ها نوشته است .همین کدهایی که نوشته اید آورده با توضیحات بیشتر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد