دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دُرج

وب نوشت سعید فانیان

گروه موسیقی پرسیا در بلاروس

 گروه های موسیقی متعدد ایرانی در کشورهای مختلف وجود دارد که بسیاری از آنها کار حرفه ای و درآمدزایی دارند این گروها بطور طبیعی در کشورهای با جمعیت بالای ایرانی وجود دارند به همین دلیل بودن گروه موسیقی ایرانی در کشور بلاروس که کمترین مشابهت و قرابت زبانی، فرهنگی  و تاریخی با ایران دارد همچنین جمعیت ایرانی آن کمتر از هزار نفر است (لا اقل تا این زمان ،بهمن ماه ۱۳۹۱ )برای هر ایرانی جالب و قابل توجه است . در مدت توقف و حضورم در بلاروس با گروه موسیقی ایرانی بلاروسی پرسیا آشنا شدم که به سرپرستی آقای حامد بایرام زاده هنرمند جوان ایرانی از سال 1388 (2010) در شهر مینسک ایجاد شده است .
 گروه پرسیا گروهی مستقل است که با حضور چند جوان ایرانی و بلاروسی با رهبری و خوانندگی حامد بایرام زاده موسیقی پاپ ایرانی اجرا میکند و تا کنون در جشن ها و اجتماعات مختلف ایرانیان همچنین در فرصت هایی برای انجمن های خیریه بلاروسی اجرای برنامه داشته است . در بلاروس همچنین گروه موسیقی دیگری نیز بنام آویندار  فعالیت دارد و به سرپرستی آقای مسعود طالبانی به اجرای موسیقی مقامی ایرانی می پردازد .

نظرات 4 + ارسال نظر
hamed bayramzadeh سه‌شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 01:17 ق.ظ

با سلام و خسته نباشید خدمت اقای فانیان ....واقعا بنده خوشحالم که شخصیتی مثل شما که چندین سال در رسانه و در قسمتهای مختلف فرهنگی تجربه داشتید بنده رو مورد عنایت قرار دادید..واقعا در این چند سالی که گروه پرسیا در بلاروس فعالیت داشته شهروندانه بلاروسی بیشتر از ایرانیان مقیم ما رو مورد عنایت و تشویق قرار دادند ....نتیجه گیری بنده از این تجربه هنری در خارج از کشور این بود که بقول شاعر عارف بزرگ سعدی.......هم دلی از هم زبانی بهتر است.متشکرم

محسن .م سه‌شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 04:55 ب.ظ

سللام
با تشکر از شما لطفا از گروه های موسیقی مستقل در کشورهای دیگر هم یاد کنید

امیر حسینی شنبه 21 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:33 ق.ظ

سلام به شما
برایم جالب بود نمیدانستم در کشور بلاروس هم گروه موسیقی ایرانی وجود دارد .ممنون

sarina سه‌شنبه 7 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 06:17 ب.ظ

من اصلا از گروهشون خوشم نمیاد چون که اصلا از خودشون خلاقیت نشون نمی دن و آهنگای خواننده های دیگه رو می خونن

سلام
ممنون از اظهار نظر شما ، یاد و معرفی دوستان گروه پریسا به دلیل تلاشی بود که اعضا و رهبرگروه طی سالها داشته اند .تشکیل دادن و اداره کردن یک گروه موسیقی با نوازندگانی که غالبا ایران و موسیقی ایرانی را از نزذیک ندیده و لمس نکرده اند کار سختی است . با این وجود فرمایش شما متین است که یک گروه پیشرفته و فعال باید حتما از خود تولید داشته باشندکه برای اینکار قبل از هرچیز می بایست آهنگساز و آهنگ جدید داشته باشند .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد