دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دُرج

وب نوشت سعید فانیان

ضرورت توجه به شان مردم در خبرها

دروازه بانی ،گزینشگری و انتخاب خبرهای مناسب ، جالب ، مفید یا متنوع مرحله مهمی در تنظیم و نشر اخبار است .در کار خبر دهی و خبر رسانی احترام به مخاطب تحت هرشرایطی امری لازم و ضروری است . متاسفانه در نگاهی به خبرهای نشریات و سایت های خبری با برخی خبرها و عکس های خبری مواجه میشویم که گرچه بظاهر حاوی توهین یا نکته ای منفی نیستند اما فی نفسه توجه و پرداختن به این نوع اخبار شایسته نیست و توجه را از خبرهای مهم و مورد نیاز  جامعه دور میکند و به عبارتی سطح سلیقه و توجه مخاطب را پایین می آورد . به چند سوژه خبری در همین روزها توجه کنید :لکسوس حاجی (مدیرعامل تیم )جلوبندیش داعونه ،خبر یک نشریه یا عکس آقایان . .در داخل آسانسور بعنوان یک خبر مستقل ( یک سایت خبری ) و . .بسیاری از نشریات ورزشی مدت هاست برای خود سبک و سیاق خاصی در پیش گرفته اند و در موارد زیادی مشی نشریات زرد را طی میکنند.  

 وجود نرم خبرها در بسته های خبری ،تلاش برای تنوع خبری و استفاده از خبرهای عامه پسند در کنار سایر خبرها ی مهم و جریان ساز روالی معمول است ولی نه به میزان و سطحی  که این روزها  در خبرها دیده می شود و نه در حد و سطحی که شعور مخاطب به بازی گرفته شود .

 البته نکات مهم و بسیار دیگری برای رعایت شان مردم در رسانه ها وحود دارد که به آنها نیز خواهیم پرداخت مثلا بی توجه نبودن به آمار های ساختگی برخی از مسولان یا توجه به رعایت ادب در مواجهه با مردم و امثال آن


نظرات 1 + ارسال نظر
خالدی پنج‌شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 02:43 ق.ظ

سلام
با تاسف اینگونه خبرهای بی اهمیت در مجموع خبرها زیاد شده اند .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد