دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دُرج

وب نوشت سعید فانیان

صدا و سیما و نقد منصفانه

  طی نزدیک به سه ماهی که از روی کارآمدن دولت یازدهم میگذرد صدا و سیما رویکرد جدیدی را به لحاظ برخورد و مواجهه با دولت تجربه میکند . برخورد خبری نسبت به عملکرد دولت همراه بارویکردی نقادانه در بررسی ها ، تحلیل ها و گفتگوها که حداقل در هشت سال قبل از این و دوران حاکمیت دولت های نهم و دهم چنین نگاهی با چنین حجم نقد و آنهم در ابتدای کار دولت و در حالی که برخی از وزیران کمتر از دو ماه از شروع کارشان میگذرد به لحاظ عملکرد این سازمان در گذشته بی سابقه است .

 البته باید یادآورد شد که در دوسال آخر دولت دهم که در سطح جامعه و دیگر رسانه ها قدری فضای نقد نسبت به عملکرد دولت ،گرانی ها و برخی اقدامات دولت باز شده بود صدا و سیما هم با پخش گزارش های متعادل ضمن رعایت حقوق دولت برخی از مشکلات روزمره مردم را بیان میکرد ..طبعا رویکرد جدید صدا و سیما یعنی برخورد خبری و نه الزاما حمایت از کارهای دولت همراه با حضور منتقدین ، مخالفین فکری سرشناس دولت در ابتدای کار ، رویکردی جدید است .  حضور مخالفین و رقبای انتخاباتی دولت در ماه های ابتدایی حاکمیت دولت جدید لا اقل در هشت ساله قبلی هیچگاه اتفاق نیافتاده است ،که اگر همواره و در دوره حاکمیت جناح های مختلف کشور در قوه مجریه این رویه استمرار یابد بعنوان برخوردی رسانه ای و کاری حرفه ای قابل قبول بلکه قابل تقدیر است . طبعا اگر در هشت سال دوران مسولیت دولت های نهم و دهم نیز چنین اتفاقی می افتاد آمار و ارقام ها واکاوی میشد ، سیاست های اجرایی نقد میشد ، روابط خارجی و هزینه فایده برخی سیاست ها ،گفتارها و اقدامات بررسی و نقد کارشناسی میشد بدون تردید دستآوردهای کشور ، وضع معیشتی مردم و نیز جایگاه کشور در سیاست بین الملل و روابط خارجی بسیار بهتر از این بود.

نظرات 3 + ارسال نظر
فدای مهدی اگر بخواد اگر بشه چهارشنبه 15 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 09:21 ق.ظ http://ansarmahditehran.blogfa.com/

سلام جناب فانیان

مخالف مخالف مخالف

اولا که وظیفه ذاتی رسانه اطلاع رسانی است و... (آموختنی های حضرتعالی) اینطور هم که شما نگاشتید نیست .اگر منظورتان سیاه نمایی است که بنده مخالفم چون در این مدت مذکور سیمای ما خیلی کمتر از دولت قبل کاستی ها و نواقص رو پوشش میده.هنوز صرفا جهت اطلاع و بیست و سی و هزار تا برنامه دیگه رو یادمون نرفته که فک احمدی نژاد و بقیه رو آوردن پائین.ضمنا مگر خلاف واقع است کدام وعده خوبان در این مدت محقق شده است؟ آیا این حضرات علم این موضوع رو نداشتند که وعده ۱۰۰ روزه و فلان مدت و بهمان روز رو ندهند.شاید در موضوعاتی صدا و سیما خیلی پر رنگ عمل نماید ولی باید بدانیم که بیشتر این موضوعات به عملکرد امروز دولت بر می گردد.مگر تمام مشکل ما رابطه با امریکاست.مگر امریکا کیست و چیست ؟ چرا برای اقایون مثل یه بت شده؟ به خدای احد و واحد ما کمتر از چین و کره نبودیم و نیستیم که با بزرگترین مشکلات و جنگها امروز دهان امریکا رو مورد عنایت قرار دادند.این که امریکا قدرت و ثروت و ... داره درست ولی ما چرا فکر می کنیم که انقدر ذلیل و بدبختیم که همه مشکلاتمون با امریکا حل میشه؟ باید بدانیم با عزت ماندن لازمه اش مردانه ایستادن با تفکر و درایت است .سی سال به نه گفتن نازیده بودیم ولی چرا رئیس جمهور محترم و عزیز که فردی انقلابی و از دلسوزان واقعی نظام ماست و بنده از پیش بواسطه دوستان در مجمع با روحیات و کارهای انقلابی ایشان آشنا هستم» به یک مکالمه تلفنی آن هم در طول مسیر پاسخ دهد.شان ایشان خیلی بالاتر از امریکاست.اوباما در مقابل رئیس جمهور ما عددی نیست که فرداش بخواد داد بزنه که برای مکالمه و مذاکره با ما اصرار و التماس کردند و یا اینکه تحریم و فشار و... باعث اصرار ایران برای مذاکرات است.
أَلسَّلامُ عَلى مَنْ نُکِثَتْ ذِمَّـتُهُ،سلام بر آن کسى که عهد و پیمانش شکسته شد،

أَلسَّلامُ عَلى مَنْ هُتِکَتْ حُرْمَتُهُ،سلام بر آن کسى که پرده حُرمَتش دریده شد،

أَلسَّلامُ عَلى مَنْ اُریقَ بِالظُّـلْمِ دَمُهُ،سلام برآن کسى که خونش به ظلم ریخته شد،

أَلسَّلامُ عَلَى الْمُغَسَّلِ بِدَمِ الْجِراحِ،سلام برآنکه با خونِ زخم هایش شست و شو داده شد،

أَلسَّلامُ عَلَى الْمُجَـرَّعِ بِکَأْساتِ الرِّماحِ»سلام بر آنکه از جام هاى نیزه ها جرعه نوشید،

أَلسَّلامُ عَلَى الْمُضامِ الْمُسْتَباحِ،سلام بر آن مظلومى که خونش مباح گردید،

أَلسَّلامُ عَلَى الْمَنْحُورِ فِى الْوَرى،سلام بر آنکه در ملأ عام سرش بریده شد،

أَلسَّلامُ عَلى مَنْ دَفَنَهُ أَهْـلُ الْقُرى،سلام بر آنکه اهل قریه ها دفنش نمودند،

أَلسَّلامُ عَلَى الْمَقْطُوعِ الْوَتینِ،سلام بر آنکه شاهرَگش بریده شد،

أَلسَّلامُ عَلَى الْمُحامی بِلا مُعین، سلام بر آن مدافعِ بى یاور،

أَلسَّلامُ عَلَى الشَّیْبِ الْخَضیبِ،سلام بر آن مَحاسنِ بخون خضاب شده................التماس دعا

سلام بر شما
از شما ممنونم که نظر خود را ابراز داشتید منظور من از مقاله یک بحث و نقد رسانه ای است از عملکرد بزرگترین رسانه موجود کشور .با بحث انجام رسالت رسانه که اطلاع رسانی و اگاهی بخشی است کاملا موافقم جون آنرا وظیفه و شان رسانه آنهم رسانه متعلق به نظام و مردم میدانم . اشاره کرده ام که رسانه تنها در دو سال آخر دولت دهم و همزمان با تضعیف موقعیت آن دولت در داخل شروع به اطلاع رسانی تقریبا شفاف و آگاهی بخشی میکرد ،اگر این رسالت را از ابتدا انجام داده بود جلوی بسیاری از مشکلات گرفته شده بود ،حال هم اطلاع رسانی و آگاهی بخشی خوب است در صوریکه بدون ملاحظات جناحی انشااله همواره این خط مشی ادامه یابد و در هرحال رسالت تخصصی و هم صداقت را همواره رعایت کنند . در مورد قوی بودن در برابر دشمن ،اعتماد نکردن به وعده های دیگران مگر در صورت تحقق ،حفظ کرامت و ضلابت ایرانی اسلامی کاملا موافقم . طبعا بهترین راه برای مانور قدرت و تحقق آرمان های کشور را انسجام و تجمیع قدرت داخلی بعنوان پشتوانه اصلی در برابر دیگران میدانم . انشااله همواره موفق باشید.

احمدی آذری پنج‌شنبه 16 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 10:43 ق.ظ

متاسفانه رادیو تلویزیون ملی کشور تا انجا که من به یاد میاورم کمتر در کار خود به خواست و نگاه اکثریت توجه داشته است بعید میدانم نظر یا دستور بزرگان کشور این روش باشد من آنرا به حساب کج سلیقه بودن میگذارم و باز هم امیدوارم که بدور از رفت و آمدهای سیاسی فقط منافع عموم مردم و کشور را در نظر داشته باشند .

hamed bayramzadeh پنج‌شنبه 16 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 06:35 ب.ظ

موافقم موافقم موافقم…. با سلام و خسته نباشید به استاد فانیان….بنده خیلی کوتاه عرض میکنم…متعادل فکر کردن و تند برخورد نکردن همیشه هم در رسانه هم علمی هم سیاسی جواب داده و هم خوب پیشرفت کرده….کشور مورد مثال همین ترکیه….باشوادولانام

سلام بر شما جناب بایرام زاده
از اظهار نظر و ابراز لطف شما ممنونم دقیقا همانگونه که گفته اید تعادل در امور در فرهنگ و دین ما یک اصل است بویژه هرچه افراد مسولیت و جایگاه فراگیرتری داشته باشند لازم است متعادل تر اقدام کنند ما مجاز نیستیم با ابزار و هزینه مردم خلاف پیشرفت و توسعه آنها اقدام کنیم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد