دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دُرج

وب نوشت سعید فانیان

رژیم نامشروع و بازیگر نُنُر

  انعکاس برخی انتقادات از مواضع و نحوه اعلام سیاست خارخی در دوره دولت های نهم و دهم  یا گلایه تعدادی از روشنفکران و دانشگاهیان ایرانی از مواضع دولت در باره موضوع هولوکاست در دوران آقای احمدی نژاد ظاهرا امر را بر رژیم صهیونیستی اسراییل مشتبه کرده بود که گویا برای این رژیم در ذهن و فکر تعدادی از ایرانیان دارد اتفاقاتی می افتد و شاید برای روزی روزشماری میکردند که مردم ایران را به اصطلاح در کنار خود تبلیغ کنند غافل از اینکه بروز برخی از گلایه های داخلی یا اختلاف سلیقه ها در مورد اولویت سیاست خارجی یا نحوه اعلام مواضع جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین المللی  هیچگاه نباید دشمن را امیدوار کند .

بطور قطع هیچگاه رژیم صهیونیستی حتی تعدادی انگشت شمار از منتقدین را در کنار خود نخواهد دید چون همگان بخوبی تاریخ تاسیس و ساختگی بودن این رژیم و جنایاتی را که بر ضد بشریت و خاصه مردم مظلوم فلسطین انجام داده و می دهد می دانند و هر روز شاهد تداوم آن هستند . اعلام لحظه ای مواضع رژیم صهیونیستی علیه مواضع جمهوری اسلامی ایران و منافع و مصالح مردم کشورمان در مذاکرات هسته ای ، دخالت های نابجا و گفتگوهای پی در پی سران متکبر این رژیم با تعدادی از دولتمردان اروپایی و آمریکایی خوشباورترین و ساده انگارترین نظاره گران جهانی را نیز به این باور رسانده است که این رژیم نه توان نه جایگاه و نه حق چنین رفتارها و اظهار نظرهایی دارد آنچه که باعث شده است تا این رزیم جسارت چنین برخوردهایی را به خود بدهد حضور مزدورانی دو آتشه در صف سران کشورهای اسلامی است که نوکری و دریوزگی این رژیم نا مشروع را به رفاقت با ایران مقتدر ترجیح میدهند و دیگر نقشی است که غرب به این رژیم داده است تا از طریق نُنُر بازی ها و بازیگری های آن بر جمهوری اسلامی ایران و مواضع آن سخت بگیرند و امتیاز کمتری بدهند ، هرچه هست اسراییلی ها نمیتوانند در این میان اصالتی بیش از همین بازیگری ها برای خود قایل شوند .

نظرات 5 + ارسال نظر
فدای مهدی اگر بخواد اگر بشه دوشنبه 27 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 02:08 ب.ظ http://ansarmahditehran.blogfa.com/

سلام علیکم

خط اول:خارجی پاراگراف دوم خط دوم:بودن خط دهم:رژیم======از شما بعیده که بگید اسرائیل ستیزی و برخورد احمدی نژاد با استکبار و اون طیف رو بکوبید.همه عالم و آدم شاهدند که بعد از امام خمینی و رهبر معظم انقلاب تنها کسی که هر کجا نشست و بلند شد و پدر اسرائیل رو در آورد و موضوع هولوکاست رو در سازمان ملل و دانشگاه کلمبیا و جاهای دیگر مطرح نمود فقط احمدی نژاد بود.شاید من اشتباه متوجه شدم نمیدونم ولی احمدی نژاد هم مثل خیلی از آدمها و دیگران اشتباه داره و معصوم نیست ولی توی این موضوعات که نمیشه بهش گیر داد.در ضمن شما که استاد رسانه اید حتما مطلعید که اسرائیل و امریکا چقدر از نبود احمدی نژاد خوشحالند و خودشون در هاآرتص تیتر زدند که احمدی نژاد رفت و البته داخلی ها هم همین تیتر رو زدند که آنچه اخیرا در شبکه اجتماعی تویتر بین آقای دکتر ظریف و خانم کریستی‌پلوسی - دختر نانسی پلوسی رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا- رد و بدل شده است با توجه به اشراف آقای ظریف بر مسائل و معادلات سیاسی و جایگاه رسمی ایشان به عنوان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، عجیب و غیرمنتظره بود. آقای ظریف در تویتر به استقبال سال نو یهودیان رفته و نوشته بود «روش هشانا، سال نو یهودیان مبارک باد» و کریستی پلوسی با تشکر از ایشان خطاب به وی نوشته بود «ممنون! سال نو با پایان دادن به انکار هولوکاست از سوی ایران شیرین‌تر می‌شود» و آقای ظریف در پاسخ به او می‌نویسد «ایران هرگز هولوکاست را انکار نکرده است. مردی که هولوکاست را انکار می‌کرد، رفته است. سال نو مبارک»! و پلوسی پاسخ داده بود؛ «خوشحالم که می‌شنوم، ممنون از پاسختان» درباره این محاوره مکتوب که بازتاب گسترده‌ای در محافل سیاسی و رسانه‌های خبری داشته است، گفتنی‌هایی هست.
الف- منظور آقای ظریف از «مردی که هولوکاست را انکار می‌کرد» آقای دکتر احمدی‌نژاد است و این اشاره ضمن آن که اهانت به رئیس‌جمهور سابق و دور از انصاف و آداب دیپلماتیک است، با واقعیت نیز همخوانی ندارد. زیرا هولوکاست اگرچه -آن‌گونه که خواهد آمد- فقط یک افسانه ساخت صهیونیست‌هاست ولی دکتر احمدی‌نژاد با طرح یک سؤال هوشمندانه، پاشنه‌آشیل صهیونیسم بین‌الملل را نشانه رفته و پرسیده بود؛ اگر هولوکاست واقعیت داشته باشد، آلمان نازی عامل آن بوده است، بنابراین چرا باید مردم مسلمان فلسطین تاوان جنایت نازی‌ها را بپردازند و چرا یک یا دو استان از آلمان و اتریش به صهیونیست‌ها واگذار نشده است؟ و چنانچه واقعیت نداشته باشد، چرا صهیونیست‌ها با استناد به یک داستان جعلی، مظلوم‌نمایی کرده و خود را از همه دنیا طلبکار می‌دانند؟ احمدی‌نژاد با این سؤال منطقی که هیچ یک از دیپلمات‌های مدعی، جرأت و یا هوشمندی لازم برای طرح آن را نداشته‌اند، مشروعیت جعلی رژیم صهیونیستی را فرو ریخت و از این زاویه درخور تقدیر و تحسین فراوان است. آیا جناب آقای ظریف برای این پرسش علمی و منطقی پاسخی دارند؟ اگر دارند، بفرمایند! و اگر پاسخی ندارند- که ندارند- انتظار آن بوده و هست که زبان و قلم به تقدیر از آقای احمدی‌نژاد بچرخانند و نه اهانت به ایشان و دلداری - البته ناخواسته- به دشمنان که «مردی که هولوکاست را انکار می‌کرد، رفته است»!

سلام بر شما از توجه و دقت نظر شما صمیمانه متشکرم .
تمرکز بحث بنده بر وجود برخی انتقادات از نحوه اعمال سیاست خارجی در گذشته بود و تمرکز زیادی بر موضوع هولوکاست و نه اصل موضوع و اینکه دشمن نباید برداشت اشتباه کند ، طبعا دوستان فعلی نیز باید تمام قد از منافع ملی دفاع کنند و اگر روش تعریف و تعارف و لبخند پاسخ نداد با شیوه ای که میتواند حد اکثر منافع ملی و حفظ ارزش ها را در بر داشته باشد امور کشور را دنبال کنند هر جا هم که لغزیدند حد اقل وظیفه رسانه ها نقد و تذکر به آنهاست در هر شرایط منافع کشور را نمیشود در اولویت ندانست .

حسن نژاد دوشنبه 27 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 07:38 ب.ظ

درود بر شما
به نظر من کشور ما بطور کلی در بیان مواضع و پیشبرد منافع در سطح جهان با مشکل جدی روبرو می باشد مواضع کشور به خوبی برای دیگران اعلام نمیشود

سلام بر شما
اگر منظور بُعد رسانه ای است کاملا موافقم و بنظر اینجانب طی سالهای گذشته همواره با خلا حضور رسانه ای در سطح جهان برای پیشبرد منافع کشور و توضیح مواضع روبرو بوده ایم بخشی از این مشکل به اشکال تراشی و ممانعت از حضور رسانه ای بر میگردد بخشی نیز به ضعف در برنامه ریزی ها و بهره نگرفتن از امکانات و توان همفکران و همراهان در اقصی نقاط جهان ناشی میشود .

فدای مهدی اگر بخواد اگر بشه چهارشنبه 29 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 11:16 ق.ظ http://www.ansarmahditehran.blogfa.com

سلام استاد

بنا بر اخبار منتشر شده، حجت الاسلام ابراهیم انصاری رایزن فرهنگی کشورمان بر اثر انفجار خودروی بمبگذاری شده مقابل سفارت در لبنان شهید شد.تازه‌ترین اخبار حاکی است وی بر اثر انفجار نزدیک ساختمان الغدیر (50 متری سفارت و محل سکونت رایزن) به شهادت رسیده است. «غضنفر رکن‌ آبادی» سفیر ایران در لبنان نیز خبر شهادت حجت‌الاسلام ابراهیم انصاری» رایزن فرهنگی در بیروت را تایید کرد.
-----------
ایشان یک روحانی واقعی و متدین بودند و در زمینه فعالیت های فرهنگی و بین المللی زحمات بسیاری کشیدند.خدایش بیامرزد

سلام بر شما
با آقای انصاری در اسفند سال ۱۳۷۹ در ایام حج یکباردر صحرای منا و بار دیگر در مدینه منوره هم صحبت شدم درآنزمان ایشان رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشور سودان بودند . آنمقدار که ایشان را شناختم بسیار متواضع ، با تجربه و فهمیده بنظر میرسیدند . خداوند ایشانرا رحمت کند و عاملان قتل وی و دیگر جانبختگان حادثه را به سزای خود برساند ،بدون تردید اینگونه حرکات از گمراهی کج اندیشی و فهم نادرست از عقیده و انسانیت سرچشمه میگیرد و نتیجه آ ن جز خوشحالی رژیم صهیونیستی نیست گرچه این رژیم نیزخود مولود نا امنی است ولی هیچگاه هیچ قدرتی از نا امنی سود نبرده و آنهم نخواهد برد .

فدای مهدی اگربخواد اگر بشه پنج‌شنبه 30 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 10:10 ق.ظ http://ansarmahditehran.blogfa.com/

سلام حضرت استاد

همان گونه که شما گفتید شهید انصاری روحانی متین و افتاده ای بودند و بسیار خوش برخورد.خدایش بیامرزد.قرار است فردا پیکر ایشان از خ فاطمی تا نماز جمعه تشییع شود.

موضوع دیگر ظاهرا یکی از دانشجویان اسبق شما که طرفدار پر و پا قرص شما هستند و بنده هم به ایشان ارادت خاصی دارم ، از نوع نگارش و نظرات بنده در وب شما ناراحت هستند و انگاشته اند که نوع نقد و نظر اینجانب توهین آمیز بوده است.لذا ضمن اینکه باید بگویم برای آسیب شناسی و اینکه گره ای باز شود ، بطور صریح و شفاف باید با موضوعات مختلف برخورد شود و مورد نقد قرار گیرند ولی باز هم اگر به ساحت شما توهین و یا نوشته تندی داشته ام معذرت میخواهم و ان شاء الله دیگر مزاحم نخواهم شد تا اسباب مخاطرات حضرتعالی و دیگر دوستان فراهم نشود...یا حق

سلام بر شما
در خصوص اظهار نظر اخیر حضرتعالی ذکر چند نکته را مفید میدانم :
از اظهار نظرها نقد ها و راهنمایی های شما متشکرم و از نگاه شما و بحث و یادآوری های شما که معمولا همراه با اطلاعات مفیدی است ممنونم و تا کنون هیچ جمله یا عبارتی خارج از عرف و ادب در آن ندیده ام لذا از تدوام نقدها و راهنمایی ها ممنون میشوم ،
جمله ای را در بیان خاطره از شهید انصاری عرض کردم که باید تصحیح کنم و آن زمان دیدار ایشان در حج بود که سال ۱۳۸۶ صحیح است .
تعدادی دیگر از نظرات و دیدگاه ها از طرف برخی دوستان ابراز میشود که به دلیل یادآوری یا ذکره خاطره ای شخصی که نمیتواند برای دیگران مفید باشد یا غیر مرتبط بودن و یا صرفا در جمله ای کوتاه تایید یا تشکر و احیانا تبلیغ خاص از انعکاس این موارد امتناع میکنم .
باز هم از شما و دوستانی که نظر کارشناسی و یا اطلاعات تکمیلی در مورد یادداشت های فرهنگی و رسانه ای بیان میفرمایید تشکر میکنم .
همچنین به رسم ادب از ابراز لطف دوستی که فرمودید به حقیر محبت دارند صمیمانه متشکرم .

همان دانشجوی فرهنگ و هنر 1 جمعه 6 دی‌ماه سال 1392 ساعت 03:15 ب.ظ

به نظر من جدی تر از اعلام رسمی مواضع سیاستمداران ایران کارهایی است که اسرائیل آرام آرام در حال انجام دادن آن است و رسانه هایی مانند بی بی سی (که البته من آن را رسانه ای بسیار حرفه ای می دانم) در حال کمک کردن به آن هستند است. ایجاد دوستی بین مردم ایران و اسرائیل، طرح این بحث که این دو ملت با هم مشکلی ندارند، پوشش اخبار فارسی زبانان اسرائیل، گنجاندن برنامه هایی از خواننده های اسرائیلی که به فارسی می خوانند، استفاده از تحلیل گران و کارشناسانی که مخالف نظر نتانیاهو هستند و... مسائلی است که این روزها بی بی سی به وفور از ان استفاده می کند. جالب تر اینکه در ایرانی ها هم اثر خود را گذاشته و خیلی ها الان در جامعه می گویند: مگر ما چه مشکلی با اسرائیل داریم؟ خوب عرب ها و اسرائیل جنگ دارند، به ما چه؟ تازه ما خودمان هم از عرب ها دل خوشی نداریم!!

سلام بر شما
از اظهار نظر شما متشکرم ،این موضوع البته قدمتی چند ساله دارد در سرزمین اشغالی قلسطین البته تعدادی ایرانی نیز حضور دارند که طی سالهای پیش مهاجرت کرده اند و گاهی در گزارش های خبری بویژه خبرهای بی بی سی مطرح میشوند ، اینکه گفته اید اینروزها نیز موضوع ارتباط و دوستی مردم ما و اسراییل تبلیغ و دنبال میشود برایم جالب است چون یا چندان نمود نداشته یا زیاد توجه نکرده ام در هر حال از اعلام نظر شما متشکرم ، موفق باشید .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد