دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دُرج

وب نوشت سعید فانیان

جوانان جویای نام در تلویزیون

ظرفیت تلویزیون کشور متعلق به  آحاد مردم جامعه و فرصتی برای شکوفا شدن ، خود نمایی کردن استعداد های جوان جویای نام است. در شبکه های مختلف تلویزیونی در همه کشورها برنامه های متعدد و متنوعی برای مطرح شدن ، دیده شدن و بروز استعدادهای جوانان وجود دارد همین نوع  برنامه ها در جهان معمولا یکی از زمینه های جذب و علاقه مندی طیف جوان به تلویزیون است و نقشی در استعداد یابی و جذب جوانان مستعد نیز دارد . تلویزیون کشورمان نیز از این فرایند مستثنی نیست می تواند چنین روند و چنین جایگاهی داشته باشد ولی جز در موارد بسیار نادر کمتر از این توانایی و پتانسیل خود بهره گرفته است . 

 کشف توانمندی هایی مانند سخنوری ، حاضرجوابی، موسیقی ، طنزپردازی،  صدای خوب ، توانایی اجرا ی مناسب علاوه بر چهره  های قابل قبول و امثال آنها در جوانان  از موارد و زمینه هایی است که تلویزیون با توجه به توانایی و امکانات رسانه ای خود می تواند به آنها بپردازد و از این طریق هم برنامه های متقاوت و جذابی برای نسل جوان ارایه دهد و هم نیروهای با استعداد و توانمند را که توانایی آنها به چشم بینندگان میآید و در توانایی آنها هیچ شک و شبهه نیست  جذب این رسانه میشوند . بسیاری از مجریان ، طنزپردازان و فعالان هنری در شبکه های تلویزیونی جهان از طریق استعداد یابی و باقضاوت اکثریت مخاطبان شبکه ها کشف و جذب برنامه ها شده اند .

نظرات 3 + ارسال نظر
زارعی جمعه 23 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 11:01 ق.ظ http://کارناوالی از شرق

سلام خدمت استاد بزرگوارم
استاد شما موضوع های جالبی را به چالش میگذارید.
ما در کشوری زندگی میکنیم که موسیقی حرام دانسته میشه، طنز که تا حدی در این کشور تمسخر دیگران محسوب میشه... صدای خوب هم که برای هم جنسای من حرامه و...
استعداد! صدا وسیمایی که استعداد را حرام میدونه چطور استعداد یابی کند؟!

سلام بر شما
با همه موانع و سلیقه هایی که بر شمردید که برخی از آنها واقعا صرفا اعمال سلیقه است بنظرم از توانمندی های رسانه حتی در چهارچوب های مورد قبول خود رسانه هم استفاده بهینه نمی شود ، تلویزیون در داخل چون انحصار را نیز دارد از خیلی از ظرفیت هایش استفاده نمی کند . بحث بر سر این است که تقریبا همه کوچک و بزرگ از مطرح شدن ، دیده شدن و حضور تصویری استقبال می کنند. تلویزیون می تواند و لازم است از این پتانسیل خیلی بیشتر از آنچه که هست استفاده کند. اگر این اتفاق بیافتد گستره تماشاگران و اعتماد بینندگان نیز توسعه می یابد .امیدوارم در آینده بیشتر از گذشته به این نکات توجه شود البته ناگفته نماند که در سالهای اخیر حضور و توسعه امکانات و فضای مجازی تاثیری جدی بر تلویزیون گذاشته و در آینده بیشتر هم خواهد شد .
بازهم از ابراز نظرتان ممنونم .

م . امیدی جمعه 23 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 03:52 ب.ظ

حضور تلویزیون در خیلی از صحنه ها ضعیف است . می شود گفت این حضور ضعیف در شهرستانها خیلی بیشتر احساس می شود

نرگس ریاضتی سه‌شنبه 27 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 11:17 ق.ظ

خدای رحمان نوید میلاد سال نو را بر دوش نسیم بهاری گذاشت تا این امانت سبز را به رسم آغاز به خالق سپارد.
حلول سال نو و تولد دوباره طبیعت، عید فرخنده و کهن نوروز باستانی که یادگار نیاکان و پیام‌آور دوستی، عشق و محبت و تحول به مراحل نیکوتر و برتر است را خدمت شما استاد بزرگوار و گرامی تبریک عرض می نمایم.
از خداوند منان برای شما و خانواده محترمتان در سال جدید سلامتی و سعادت و عاقبت‌‌بخیری را آرزومندم.
استاد بزرگوار خیلی خیلی التماس دعا

سلام سال نو را متقابلا خدمت شما تبریک میگویم و برای شما سلامتی ،اوقات خوش ، ایام پربار و سالی سرشار از موفقیت آرزومندم و از ابراز محبت شما صمیمانه متشکرم .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد