دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دُرج

وب نوشت سعید فانیان

رسانه های پیگیر ضامن سلامت جامعه

از جمله کارکردهای رسانه ها بویزه رسانه های عام  و همگانی می تواند نظارت همگانی و توجه دادن حوزه های مسئول به کارکردهای صحیح و پیگیرانه باشد . چندی پیش خبر سیما گزارشی تصویری از دستگیری باندی تبهکار پخش کرد که طی آن پلیس از انواع تبهکاریهای اعضای باند از جمله حمله مسلحانه به بانکها ، زورگیری از مردم با بکارگیری سلاخ های مختلف و ایجاد نا امنی و رعب در جامعه خبر میداد . اینکه ریشه این اقدامات در کجاست و برخورد های مراکز مسئول و سهم هدایت و نظارت اجتماعی به چه میزان است طبعا نیاز به بررسی کارشناسی و تخصصی دارد ولی اینکه سرگذشت و ادامه ماجرا پس از این دستگیری ها چه میشود و به کجا می انجامد، چه  حدود و احکامی برای آنها در نظر گرفته میشود و عاقبت تبهکاران چه میشود  لا اقل در موارد باندهای بزرگ و خطرناک با اتهامات سنگین برای مردم مهم است و می تواند خبر های بعدی این گزارش باشد ، استفاده از آرشیو و پیگیری خبرهایی از این دست پس از مدتی هم می تواند برای جامعه جالب باشد هم برای مسئولین ذیربط مراقب و هشدار دهنده و هم برای افرادی با زمینه های مساعد تنبه دهنده و عبرت آموز ، در این میان و بیش از همه این پیگیری ها و توجهات نقش نظارت عام رسانه ها بر عملکرد دستگاه های مسئول را با اهمیت و موثرتر می سازد .

نظرات 1 + ارسال نظر
داوود چیت ساز چهارشنبه 28 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 12:55 ب.ظ

از دید یه مخاطب بسیار بسیار با حرف شما موافقم.ممنون.تا حالا به این نکته توجه نکرده بودم.چرا پیگیری نمیشه هم سوال بزرگیه.

سلام
ممنونم از ابراز نظر ارزشمند شما واقعیت این است که دسترسی به برخی خبرها و نقد برخی از کارکردها بویژه مسایل مربوط به قوه قضاییه از جانب رسانه ها خیلی سخت است، این سختی برخی بدلیل شرایط خاص این قوه است که با جان و مال و ناموس و آبروی افراد سروکار دارد برخی هم بنده تعبیر کوتاهی و عدم همراهی میکنم .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد