دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دُرج

وب نوشت سعید فانیان

فایده افراطی گرایی برای غرب

 در تاریخ معاصر کشورمان همچنین رویدادهای منطقه خاورمیانه حوادث و رخدادهای زیادی وجود دارند که تحلیل آنها میتواند بخوبی از پشت صحنه ، سرمایه گذاران و بهره برداران آنها پرده برداری کند برای مثال در یکی از حوادث مربوط به کودتای 28 مرداد و برخوردهایی که در خیابان ها به اصطلاح بین مردم صورت گرفت . یکی از سیاسیون در نقل خاطرات خود از گروهی یاد میکند که بواسطه فردی از انگلیس پول میگرفت تا شلوغ کند تا اینجای مظلب برای وی قابل درک بوده است ولی وقتی متوجه میشود گروه دیگری هم پول میگرفته اند تا گروه اول را بزنند و بلوا اوج گیرد این موضوع برایش مایه تعجب میشود و به این نتیجه میرسد که حاصل کار ، نمایش ناتوانی و بی عرضگی دولت وقت و در نتیجه توجیه دخالت و ورود بیگانگان است .

 امروز هم اگر به فغل و انفعالات سیاسی اطراف کشورمان نگاه کنیم نظیر همین داستان را مکررمی بینیم . شکل گیری طالبان در ابتدا با چراغ سبز و همراهی آمریکا صورت گرفت و فعالیت ها و اقدامات بعدی این جریان نیز با شعار مخالفت با حضور بیگانگان بود اما  هر تهدید یا اقدام این جریان کمکی شد به توجیه حضور و ماندگاری و تداوم حضور نیروهای آمریکایی تا جایی که بسیاری از سیاسیون افغانستان یعنی کشوری که مقاومت و ایستادگی مردمش در مقابل سلطه گران و متجاوزان خارجی زبانزد عام و خاص بوده است اینک برای حضور بیگانگان  توجیح میآورند.

اقدامات فعلی گروه داعش در عراق و سوریه با تبلیغ برقراری خلافت و حاکمیت اسلامی نیز بسیار ملموس تر به توسعه و تحکیم حضور بیگانگان در منطقه میانجامد. زمینه و چگونگی شکل گیری این جریان بخوبی نقش آمریکا و غرب را نشان میدهد اما اکنون این جریان به اهرمی برای تقویت این حضور و کمک به مقبولیت آن در افکار عمومی مردم تبدیل شده است. داعش تهدید میکند آمریکا بلافاصله تعدادی نیرو به عراق اعزام میکند ، داعش خبرنگاری را به قتل میرساند ، آمریکا تعدادی دیگر اعزام میکند فعلا بقول والیبالیست ها داعش مشغول پاس دادن و آمریکا هم آبشار زدن است .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد