دُرج

دُرج
وب نوشت سعید فانیان 
اشتراک گذاری
معرفی سایت برای دوستان
گالری عکس


برای نمایش تصاویر گالری کلیک کنید


 اگر پیگیر تبلیغات مورد استفاده صدا و سیما باشید یا وقت کنید برای چند ساعت شنونده و ناظر شیکه های مختلف بشوید  خواهید دید که علاوه برتغییراتی چون افزایش حجم و مدت بسته های تبلیغات بازرگانی  و آگهی های تجاری در رادیو و تلویزیون طی چند سال اخیر شاهد دو ویژگی در این موضوع هستیم : تبلیغات تکراری و تکرار تبلیغات

عمده تبلیغات موجود بویژه تبلیغات تلویزیونی کپی و تقلید از تبلیغات موجود در شبکه های مختلف تلویزیون های خارجی است شاید صرف الگو گیری مشکل چندانی نداشته باشد مشروط یراینکه کاملا بومی سازی شود و با فرهنگ ، هنر و زندگی اجتماعی مردم ما نزدیک و همخوانی داشته باشد . متاسانه موارد متعددی وجود دارند که چنین ویژگی های در تولید و ساخت آنها رعایت نشده است . در گذشته شاید چنین برداشت ها و تقلید ها به دلیل نبود دسترسی های آسان ، امکانات فضای مجازی و محدودیت های موجود محسوس نبود اما اینک دسترسی بسیاری از کاربران حتی نسبت به مدیران و برنامه ریزان سریعتر و وسیع تر است و تقلیدهای خام ، دوباره کاریها و عدم انطباق با شرایط فرهنگی و اجتماعی بیش از پیش خود نمایی می کند.

 در بعد دیگر تکرار های فراوان در پخش تبلیغات و آگهی های بازرگانی گاه ذائقه و مشام هر مخاطب ، بیننده و شنونده را تلخ و نامطلوب می سازد . فرض بگیرید یک بیننده در هنگام پخش یک سریال یا فیلم سینمائی بسته های تبلیغی و بازرگانی را قبل ، حین پخش و بعد از برنامه می بیند و بعضا درهرکدام  از نوبت های پخش نیز این اتفاق تکرار میشود  به عبارتی طی حدود بازه زمانی چهل و پنج دقیقه مخاطب شش یا هشت بار یا بیشتر تبلیغی را می بیند یا نظیر آنرا در رادیو می شنود. واقعا باید از این بیننده یا شنونده چه انتظاری داشته باشیم ؟ تاثیر پذیری و واکنش مثبت ، اقناع یا پس زدن ، قطعا کمتر کسی از روند ذکرشده حس مثبت و سازنده ای خواهد داشت حتی اگر رسانه برای مدتی به اهداف بازرگانی و درآمدزایی خود برسد .

[ سه‌شنبه 8 مهر‌ماه سال 1393 ] [ 12:22 ب.ظ ] [ سعید فانیان ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

آرشیو مطالب
آمار سایت
تعداد بازدید ها: 219651