دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دُرج

وب نوشت سعید فانیان

نقش فعلی سیما در تبلیغ افراد

 موقعیت انحصاری تلویزیون در کشور ما  باعث شده است که با وجود تغییر و تحولات رسانه ای در سالهای اخیر همچنان نقش آن در معروفیت و شهرت افراد کم نظیر باشد . بر اساس همین واقعیت است که بسیاری از جوانان و آنانکه جویای نام هستند همواره در پی رسیدن و دستیابی به این جعبه جادو بوده و هستند با این حال چند نکته  در این خصوص قابل ذکر و یادآوری است :

۱- با اینکه تلویزیون در کشورمان همچنان نقشی پر رنگ دارد بویژه در تبلیغات سیاسی و چهره سازی در جامعه اما این نقش به شکل سابق و در حد گذشته نیست چون رسانه های دیگری چون خبرگزاری ها ، روزنامه ها ، فضای مجازی و انواع شبکه های اجتماعی در سالهای اخیر با تنوع و تعدد حضور خود بسیاری از چهارچوب های قبلی را دگرگون کرده اند .

 ۲ - این یک واقعیت است که مثلا هنر پیشه ای که در تله فیلم ها و سریال های تلویزیونی حضور داشته است بیش از آنهایی که صرفا در تآتر و سینما هستند بین مردم شناخته شده و معروف اند با این وجود شخصیت های فرهنگی و حتی هنری متعددی در جامعه داریم که یا اصلا در تلویزیون ظاهر نشده یا بندرت ظاهر میشوند اما گاهی بیشتر از آنهایی که بطور دایم در تلویزیون هستند شهرت دارند  طبغا این اشتهار از طریق دیگر رسانه ها ایجاد شده است .

 ۳-دسترسی صاحبان سرمایه و فعالان اقتصاد و صنعت در سالهای اخیر به دلیل تلاش تلویزیون برای درآمد زایی خیلی گسترده و البته آسان شده است قبلا چنین ساز و کاری وجود نداشت .

 ۴- تلویزیون با همه توانایی و جایگاهی که دارد بر خلاف یک دهه پیش انحصارش درحوزه های خبر ،تبلیغات، همچنن چهره سازی شکسته شده است  .


نظرات 1 + ارسال نظر
hamed bayramzadeh شنبه 3 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 06:35 ق.ظ

سلام و خسته نبا شید بر استاد فانیان…به نکته های خوب و مفید اشاره فرمودید من هم کاملا موافقم با حضرت عالی….در ضمن متشکرم از شما …..با اینکه دغدغه کاری و تدریس هم دارید ولی وبلاکتون رو فراموش نکردید و بیاد مخاطب ها تون هستید…باشوادولانام

سلام
متشکرم از شما که پیگیر هستید همواره از نظرات کارشناسی شما استفاده میکنم. یکی دو ماه اخیر قدری فاصله مطالب زیادتر شد .انشااله امیدوارم با حمایت دوستان قدری بیشتر و با فاصله زمانی کمتر به مسایل فرهنگی و رسانه ای روز بپردازم .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد