دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دُرج

وب نوشت سعید فانیان

رسانه های سراسری که ملی نیستند

 یکی از مشکلات رسانه های عام و سراسری در کشور کم توجهی به منافع عام و مصالح عموم جامعه است . در کشور احزاب ،چندان جدی گرفته نشده اند و در عمل نقشی پر رنگ ندارند و اکثر آنها بروز و ظهورشان فقط ذر مقطع انتخابات است .  با این وجود تفکرات جناحی و گروهی کاملا رواج دارد نکته همین جاست که کمتر اتفاق افتاده و می افتد که روزنامه و نشریه ای با تفکر مشخص موارد حتی درست مد نظر رقیب را تایید کند یا ادببات و حساسیت های رقیب را بپذیرد .

بررسی این مهم بسیار ساده و در دسترس است برای مثال کافی است سری به نشریات و سایت های منتقد دولت بزنیم کمتر اتفاق می افتد که گزارش و گفتگویی هم جهت و حمایت گرانه نسبت به دولت توسط آنها منعکس شود . در مقابل نیز سایت ها و نشریات هوادار دولت کمتر اتفاق میافتد که نظرات سایرین را بپذیرند یا نقدی از دولت بعمل آورند این رویه قبل از اینهم بوده است شاید قبلا این شکاف عظیم تر هم بود .

 بنظر میرسد آنهایی که نگاهشان سراسری ، عام ، ملی و حرفه ای است باید هم خود بپذیرند و هم جامعه مخاطبان را عادت دهند که تحت هر شرایطی منافع ملی و عامه مردم در صدر قرار گیرد و لا اقل در این حوزه ها گروهی و جناحی فکر نشود . متاسفانه آنچه که در فضای رسانه ای کشور می گذرد تا این شرایط مطلوب فاصله زیادی دارد حتی صدا و سیما که چند سالی است بر نام رسانه ملی تاکید دارد در خیلی از موارد توجه ملی عام و سراسری نداشته است .

 امیدواریم همه اهالی رسانه بیش از گذشته به بعد منافع ملی ، افکار عمومی و مصالح مردم در نقل و نقد و نظر توجه کنند و تلاش همگان ضمن توجه به منافع کشور به تقویت و ارتقائ فرهنگ نقد پذیری کمک کند .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد