دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دُرج

وب نوشت سعید فانیان

تهاجم به اسلام با ظاهر آزادی بیان

  جریان تهاجم به دفتر نشریه شارلی ابدو در پاریس که منجر به کشته شدن چند تن، گروگانگیری و نگرانی های امنیتی شد پیامدهای معنی دار پیامدهایی به ظاهر آزادیخواهانه و باطنی ستیزه گرانه بویژه اسلام هراسی و مقابله عمومی با مسلمانان و اسلام در اروپا بهمراه داشت . 

ترور ، آدم کشی و ایجاد نا امنی در هر کشور و بنام هر جریان و مسلکی که باشد محکوم و منفور است لذا برخورد ، سرکوب و پیگیری برای برقراری امنیت و جلوگیری از تکرار پیشآمدهای مشابه حق بلکه وظیفه حکومت هاست و در قوانین بین المللی چهارچوب های پذیرفته شده ای هستند . اما نکات و ملاحظاتی وجود دارد که خارج از چهارچوب پیش گفته است از جمله اینکه :

1- نمایش همبستگی سران کشورها در پاریس برای محکومیت اتفاقات پیش آمده و پشتیبانی با مردم فرانسه حرکت جالب و قابل درکی برای جهانیان بود اما حضور آقای ناتینیاهوی اسراییلی که هنوز چندماهی از کشتارهای وحشیانه کودکان ،زنان و پیرمردان بی دفاع به حکم وی و توسط نیروهای تحت امرش در منطقه غزه نمیگذرد امری بسیار عجیب بود و حکایت از برنامه ریزی رژیم صهیونیستی برای عادی سازی چهره خود نزد افکار عمومی جهانیان و سود جویی از این واقعه داشت . البته این نکته مورد نقد برخی از نشریات و محافل مستقل غربی نیز قرار گرفت .

 2 - اقدام به چاپ مجدد کاریکاتور توهین آمیز نسبت به ساحت مقدس پیامبر اکرم ( ص ) حرکتی فتنه انگیز و توهین به همه مسلمانان در همه ادوار تاریخ بود. اینکه این نشریه تا کنون مطلبی در نقد یهودی ها ننوشته یا نسبت به درج کاریکاتوری از پسر رییس جمهور پیشین فرانسه عذر خواهی کرده است اما این رویه را در قبال کاریکاتور توهین آمیز به مسلمانان طی نکرده بلکه برمشی تفرقه افکنانه و اسلام ستیزانه خود اصرار ورزیده است جای تامل دارد . 

۳ - اینکه برخی از سران کشورها  بدون عذرخواهی ،از لزوم خویشتن داری مسلمانان سخن گفته اند یعنی به عبارتی توهین آمیز بودن کار را درک کرده ولی بجای عذرخواهی یا جلوگیری از اقدام  وهن آمیز مجله شارلی ابدو از مسلمانان میخواهند واکنش اعتراضی نشان ندهند در نوع خود عجیب است .

 ۴- اینکه با گذشت چند روز از این اقدام توهین آمیز نسبت به اسلام و مسلمانان بسیاری از سران کشورهای اسلامی و سازمانهای اسلامی هنوز اعلام اعتراض و انزجار نکرده اند با کمال تاسف نشاندهنده رخوت و بی عملی سران و فاجعه ای است که جهان اسلام از آن رنج می برد .

نظرات 1 + ارسال نظر
ERFAN جمعه 26 دی‌ماه سال 1393 ساعت 11:18 ق.ظ http://ERFANF50.BLOSKY.COM

درود بر شما شما انتخاب شده اید شما به عنوان نویسنده برتر انتخاب شده اید لطفا به آدرس زیر بروید و در قسمت تماس با ما ایمیل و نام کاریتان را بزنید تا لینک عضویت برایتان ارسال شود.
آدرس ما:
WWW.F50DOWNLOAD.TK

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد