دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دُرج

وب نوشت سعید فانیان

نمایش آثار فرهنگی هنری در پهنه تهران

 

  از اوایل اردیبهشت ماه تا یکی دو روز پیش در تهران حرکت خوب فرهنگی ، هنری توسط سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران صورت گرفته بود . این سازمان با نصب تابلوهای بزرگی از آثار هنری هنرمندان داخلی و خارجی و به نمایش گذاشتن این آثار در قطع تابلوهای بزرگ و بیلبوردهای تبلیغاتی در سرتاسر شهر تهران حرکت بسیار خوب و اقدام م جذابی را به اجرا گذارد . این گونه طرح ها می تواند چهره عبوس و دود گرفته شهر را تا حدودی بهبود بخشد و فضای شهر را رنگین ، با مفهوم و تر و تازه کند . ضمن قدر دانی از این حرکت زیبای فرهنگی باید گفت همواره از سازمان فرهنگی ، هنری شهرداری تهران با بودجه بسیار بالا انتظار این چنین حرکت ها و اقدامات فرهنگی و هنری در پهنه شهرمیرفته و میرود . 

درحد اطلاع طی سال های اخیر همین سازمان نمایشگاه های فرهنگی هنری بزرگی با حضور کارشناسان، هنرمندان مختلف و صرف هزینه های بسیار در کشورهای خارجی داشته است که انصافا هیچ ربط و تناسبی با وظیفه شهرداری تهران نداشته است . خوب است مشابه طرح موفق و مورد اشاره، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تکرار کند و با نوگرایی به توسعه فضاهای فرهنگی و زنده و با نشاط کردن چهره شهر بپردازد .طرح ها و اقداماتی که قطعا مورد توجه شهروندان و حمایت همه کارشناسان قرار میگیرد و آثار مثبت و سازنده ای بر شهروندان این کلان شهر شلوغ پر ترافیک و بعضا بی عاطفه خواهد داشت .

نظرات 1 + ارسال نظر
داوود چیت ساز دوشنبه 4 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 01:15 ق.ظ

با سلام خدمت استاد بزرگوار
بسیار کار قشنگی بوده.توی چند سال اخیر تقش هنرو هنرمند در سطح اجتماع کمرنگ شده بود و از نظر من هرچه جامعه کمتر درگیر هنر باشه تصویری عبوس تر از خودش نمایان میکنه.
در آخر ...
هنر برتر از گوهر آمد پدید
متشکرم

سلام و تشکر از ابراز لطف حضرتعالی خوشبختانه در برابر اقدامات مفید ، موثر و تسکین دهنده فرهنگی و هنری همه آحاد جامعه حس و واکنش خوبی دارند و بخوبی میتوان پیامدها و آثار رفتاری آنها را در مردم دید حتی اگر به زبان نیاورند. البته این قبیل اقدامات برای دوستانی مثل حضرتعالی و جناب حامد بایرامزاده که خود هنرمند و صاحب نظرید ملموس تر و کارشناسی تر قابل فهم اند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد