دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دُرج

وب نوشت سعید فانیان

خود مراقبتی مدیران در زمانی که مدیر نیستند

 در کشور ما با وجود اینکه طی سالهای بعد از پیروزی انقلاب علاوه بر رفت و آمدن های معمول چندین موج سنگین  جابجایی در رده های مدیریتی صورت گرفته است .حلقه مدیریت های بالا خیلی وسیع نبوده است .مثلا افراد زیادی هستند که در دوره های مختلف ریاست داشته اند، مدتی در دور مدیریتی نبوده اند، چندی بعد دوباره به این گردونه برگشته اند . حتی کسانی را می شناسیم که حداقل از نگاه رسانه ای مورد تحریم یا کم توجهی قرار داشته اند، چند سال بعد خود در جایگاه تصمیم گیری یا تصمیم سازی قرار گرفته اند . در اینجا منظور نقد این روند نیست . منظور نقل و یادآوری یک موضوع است و آن اینکه هر مدیر در زمان بازنشستگی یا پایان مسولیت یا تغییر و تعویض و جابجایی های مدیریتی ، زمانی که جایگاهی عادی دارد می بایست همچنان شان و رفتار متناسب با شخصیت شکل گرفته قبلی خود را حفظ کند ، هر سخنی نگوید . هرجایی حاضر نشود و هراقدامی را نقد نکند چون با گردونه ای که به آن اشاره شد امکان باز گشتش به مدیریت وجود دارد و در اینصورت باید پاسخگویی شعارهای عصر بی مسولیتی خود باشد.
امروزه شرایط عمومی جامعه ما به لحاظ رسانه ای به سرعت در حال تغییر است . امکان ثبت و ضبط گفته ها ، عکس ها و هرگونه نقد و نظری برای آحاد جامعه فراهم است .کاری که قبلا ازاین نبود یا بسیار محدود بود. انگیزه یادآوری این نکات از آنجایی است که گاه و بیگاه عکس ، اظهار نظر یا اقدامی از افرادی تا پیش از این مسول و مدعی می بینیم که به هیچ وجه زیبننده این افراد نیست کسانی که مدت ها مدیر و مدعی بوده اند و طبعا دوباره به صحنه های مختلف مدیریتی بر میگردند یا انتظار دارند برگردند. اعتدال ، پختگی ، منش های انسانی در همه حال مقوم شخصیت افراد است .در غیر این صورت اینگونه تفاوتهای رفتاری در زمان مدیریت و غیر آن زمان چهره ای دوگانه از افراد بجا میگذارد و رفتارها وادعاها را در هر دو حال نزد افکار عامه مردم بی اعتبار میکند.

نظرات 2 + ارسال نظر
سحر پنج‌شنبه 26 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 07:34 ب.ظ http://fars.fr.cr/

سایت متفاوت و زیبایی دارین خیلی خوشحال شدم دوباره به وبتون اومدم
افتخار میدین پیش منم بیاین
65188

hamed bayramzadeh شنبه 4 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 03:08 ق.ظ

ا درود فراوان به استاد فانیان....سفر تابستانی باعث شد که از دل نوشته ها و نقدهای آموزنده و مدبرانه حضرت عالی دور بشم....امیدوارم تنتون سالم و دلتون شاد باشه در پناه حضرت حق....درمورد خود مراقبتی مدیران هم بنظر این کمترین...فکر کنم ۸۰ درصد این موضوع بر میگرده به ذات هر فرد شرایط خانوادگی که در درونش تعادل دو شخصیتی وجود داشته....۲۰ درصد باقیمانده مجبورا وابسته به سیستم مدیریتی و سیاست حاکم میشود و به میزان هوای جامعه صحبت میکند...امیدوارم منظورم رو تونسته باشم برسونم....با سپاس

سلام بر شما جناب بایرامزاده
متشکرم که همواره مشوق و پیگیر هستید . برای شما آرزوی توفیق و بهروزی بیشتر دارم .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد