دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دُرج

وب نوشت سعید فانیان

در حاشیه نمایشگاه مطبوعات

   برگزاری نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها فرصت خوب و محل مناسبی است برای شناخت مطبوعات  و خبراگزاری ها از یکدیگر ،تعامل بیشتر با مخاطبان بعنوان سرمایه های اصلی ، این  رویداد تاکنون محاسن زیادی داشته است و تداوم آن می تواند برای جنبه های مختلف کار رسانه ها مفید باشد .  

 در کنار محسنات و دستاوردهای مناسب این حرکت از جمله حضور تعداد زیادی ازمسئولان عالیرتبه کشور همچنین پژوهشگران ، استادان دانشگاه ها و کارشناسان حوزه های مختلف ،نگاهی واقع بینانه و از درون به روزهای برگزاری  میتواند برخی پدیدهای شکل گرفته و در حال جا افتادن نمایشگاه را نیز مورد توجه قرار داد .

ازجمله نکات قابل توجه شکل شو و نمایش گرفتن حضور برخی از چهره ها در نمایشگاه است . نحوه حضور برخی از هنرپیشه ها و بازیکنان در محل نمایشگاه و هجومی که برخی از حاضران و بازدید کنندگان برای دیدن این افراد به نمایش میگذارند قابل تامل است . گاهی دیده میشود که شلوغی دور و اطراف یک هنرپیشه جوانی که به تازگی اولین  کار نمایشی اش در قالب فیلم یا سریال در حال پخش است از یک محقق و استاد و محقق با سی یا چهل سال تجربه و علم آموزی بیشتر است .یا حضور شخصیت های هنری کمتر شناخته شده برای انعکاس چهره خود در مطبوعات کاملا محسوس است . طبعا یکی از دلایل بیشتر معروف بودن شخصیت های هنری و کمتر معروف شدن و ناشناس ماندن چهره   کارشناسان ، محققان و پژوهشگران بر میگردد به میزان کم توجهی  خود مطبوعا ت ، خبرگزاریهای  مختلف به این اقشار فرهیخته ، ناگفته نماند که در این  میان نقش و سهم  صدا و سیما با برد زیادوپهنه وسیع پخش و مسئولیت و رسالت ملی و فراگیر بیش از سایر رسانه هاست چون  صدا و سیما یا از این اقشارفرهیخته کمتر استفاده میکند یا از تعداد محدودی از آنها بطور تکراری در برنامه های خود استفاده میکند .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد