دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دُرج

وب نوشت سعید فانیان

تروریست ها در فرانسه

 پای تروریست ها که به اروپا میرسد یا اقدامات تروریستی گروه های محلی که نمایان میشود همه دنیا بخوبی مطلع میشوند . کشته شدن حتی یک فرد از آحاد مردم  در هرکجای این کره خاکی غم انگیز و غیر قابل گذشت است . حادثه جمعه شب پاریس نیز ناگهانی ، تلخ و وحشیانه بود همانطور که حادثه تروریستی و آدم کشی  روز قبل آن ( 21 آبانماه ) در بخش جنوبی شهر بیروت نیز بسیار وحشیانه و غیر انسانی  بود اما متاسفانه رسانه های بین المللی که صاحبانشان غربی اند و در اروپا و آمریکا مستقرند برای سایر کشته شدگان در مناطق دیگر جهان ارزشی برابر قایل نیستند. انگار کشته شدن روزانه مردم عراق ،لبنان ، یمن  و بطورکلی همه کشورهای منطقه و خاورمیانه امری عادی است .

هر روز از این انفجارات ، ترورها و اقدامات تخریبی در تعداد زیادی از کشورهای اسلامی به وقوع می پیوندد و توقع افکار عمومی مردمان این کشورها این است که نابودی آنها و نا امنی این سرزمین ها نیز مورد توجه قرار گیرد ، توجه رسانه های پرقدرت جهانی ، طبعا براساس همان منظقی که در ابتدا گفته شد ایجاد رعب و وحشت و آدم کشی توسط هرکس و در هرکجای دنیا مذموم و محکوم است و خوب است این نگاه انسانی در مورد همه مردمان در هرکجای جهان اعمال شود . مشکل کار از آنجا شروع میشود که در برخی رسانه های غربی و در نگاه برخی سیاستمداران انگار تروریست خوب و بد وجود دارد . نا امنی علاوه برخسارتهای جانی و البته مالی باعث آوارگی میشود .

میلیون ها سوری اعم از زن ، کودک و افراد سالمند قبل از این به کشورهای همسایه  رفته اند یا در گوشه و کنار کشور خود بی سرپناه مانده اند ، صدها هزار نفر نیزراهی کشورهای اروپایی شده اند و در این مرحله همه جهان از مشکل آواره ها مطلع شدند . شاید گفتن اینکه آنچه در فرانسه رخ داد محصول سیاست خود غربی هاست در روزهای پرغم  واحساس فرانسویها خوشایند نباشد اما راهی به واقعیت دارد و خوب است در اینگونه موارد همه محکوم کنند همه کمک کنند و همه برای جلوگیری از رشد پدیده تروریسم و  فعالیت تکفیریها تلاش کنند . باورکنیم که جان همه مردم مهم و محترم و حفظ و حراست از کرامت انسان وظیفه همه است . ایکاش چنین شود .در این صورت  جهانی عاری از افراط وتفریط و حامی آرامش و امنیت خواهیم داشت .

نظرات 2 + ارسال نظر
مهدی معماریان دوشنبه 25 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 09:43 ق.ظ

سلام جناب آقای فانیان
با سپاس از جنابعالی در باره درج مطالبی در باره تروریست خوب و بد در سایت در خواست دارم زوایای دیگری از این مطالب را برای درج آماده بفرمایید
بخاطر داریم در وقایع یازده سپتامبر در لحضات نخست کمتر کسی در زمان این واقعه برنامه ریزی شده از طرف غرب می دانست ولی با گذشت زمان این شبهه بیشتر شد تا جایی که بعضی از کارشناسان با دلایل منطقی این شبهه را بیشتر به واقغیت تبدیل کرد !!؟؟؟
لشکر کشی غرب به افغانستان و عراق و تبعات بدی آن موید این قضیه است
طی سال گذشته غرب با سیاست های انفعالی در باره سوریه و عراق باعث گردید تا روسیه به کمک سوریه برود و با حملات خود به ترویست ها تمام کاشته های غرب و صهیونیسم به همراه اعراب عقب افتاده به چالش بگیرد !!!؟؟؟
بخاطر همین با این عملیات ترویستی در پاریس مجددا غرب باهم متحد شده با نیروی مضاعف به عراق و سوریه برگردند برای مثال در شب گذشته حملات فرانسه معادل نیمی از عملیات فرانسه علیه داعش در سال گذشته بوده است . غر ب می خواهد به عراق و سوریه برگردد زیرا هر چه بیشتراین مناطق ناامن باشد به نفع غرب و اسراییل است .
با تشکر مهدی معماریان

سلام جناب معماریان
با نظر حضرتعالی موافقم که بسیاری از این پیشامدها یا بابرنامه ریزی قبلی است یا بنحوی بهره برداری میشوند که در مجموع به توسعه و تحکیم حضورکشورهای غربی بیانجامد ، اما یک چیز نباید فراموش کنیم و آن اینکه امروزه هیچ قدرتی نمی تواند خود را فعال مایشا بداند. همیشه قدرت ها و عناصر دیگری بویژه نیروهای محلی نیز برنامه ها را دگرگون میکنند و بر برنامه ها تاثیر گذاری میکنند ،

hamed bayramzade سه‌شنبه 26 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 01:34 ق.ظ

بنام حضرت حق....امیدوارم یاران مهربانم که پرچم فرانسه رو تو پروفایل خودشون گذاشتند ناراحت نشوند .. البته .یک نوعی حرکت انسانی بود... بنظر حقیر دور از مسایل سیاسی هیچ موقع از این لطف ها به نفع ایران زمینم نکرده اند و حتی اگر دنیای مجازی در آن موقع کمرنگ بوده!!! و در زمان فعلی هم یادمان نرفته!!!!بازم تکرار میکنم دور از مسایل سیاسی....یک فرانسوی رو دیدید که در حادثه منا شهروندان ایران زمین و مردم سنتی که با عقاید شخصی خودشان به مکه رفته بودند نا خواسته با بی مدیریتی مسولان آل سعود مواجه شدند که منجر به فاجعه دردناک شد ...چه شد!!!!؟؟؟آیا کسی آمد رنگ پرچم ایران زمین رو تو پروفایلش بزاره و با ما همدردی کنه.....درود بر تمام هموطنان ایران زمین که از منشور کورش آموختیم صلح جو باشیم.... ولی متقابل.....جناب فانیان این مطلب رو در برابر هجمه تبلیغاتی ایرانیان در فیسبوک بود که این حقیر دیگه نتونستم تحمل کنم و این مطلب رو نوشتم که شاید تاملی بهش بکنند.....ارادتمند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد