دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دُرج

وب نوشت سعید فانیان

شور و نشاط سیاسی در جامعه

  حاصل  انتخابات  مجلس دهم و خبرگان پنجم فارغ از نتیجه کمی و امار و ارقام مربوط به آنها بنوعی بود که جناح های اصلی فعال در معادلات سیاسی جاری هرکدام خود را پیروز دانستند و این یعنی نوعی تعادل و توازن در معادلات سیاسی موجود، علاوه بر این میزان مشارکت ،تحرک جناح های مختلف سیاسی و در مجموع برگزاری مناسب انتخابات باعث بروز و ظهور نوعی  شور و هیجان سیاسی در کشور شده است .
بعد از مدتها بسیاری از جوانها در ستادهای انتخاباتی با هیجان و مشتاقانه به فعالیت های انتخاباتی پرداختند و علاوه بر فضای رسمی رسانه های کشور که حجم زیادی از ظرفیت خود را در اختیار انتخابات گذاشتند . فضای مجازی شاهد رویکردی بسیار فعال ، نوگرایی ها ، ابتکارات و تنوع در تولیدات و انعکاس آنها در قالب تلگرام ،واتس اپ، اینستاگرام ، سایت های تبلیغاتی و سایر امکانات رسانه ای قابل دسترس برای مردم بود . با وجود اینکه در انتخابات اخیرآثار شیوه های قبلی تبلیغات مثل نصب بنر ، چاپ پوستر ،چسباندن عکس ها ، نوشته ها ، طرح ها و بیانیه ها بر در و دیوار شهرها خود نمایی میکرد ، حجم تولید ترانه ، کلیپ و انواع تبلیغات تولیدی که در فضای مجازی بروز و ظهور داشت کم نظیر بود و سرآغاز دوران جدیدی از شیوه های تبلیغاتی و تاثیرگذاری گروه های اجتماعی را نوید میداد .

نظرات 1 + ارسال نظر
hamed bayramzadeh یکشنبه 23 اسفند‌ماه سال 1394 ساعت 05:30 ق.ظ

درود خسته نباشید بر استاد فانیان مهربان.....تایید فرمایش حضرت عالی حاصل انتخابات مجلس دهم و خبرگان پنجم درمجموع چشمگیر بود مخصوصا در فضای مجازی که بنده دورا دور پیگیر بودم....و جالبترین موضوع اهدف جمعی برای رسیدن به اصلاحات و دور شدن از تندروی های بی حاصل!!!امیدوارم با این دوره جدید روحیه مردم عزیزمان به حالت عادی برگردد ....انشالله

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد