دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دُرج

وب نوشت سعید فانیان

معلمی

  روز معلم فرصت خوبی است برای یادآوری جایگاه مهم و سازنده معلم،  تکریم مقام معلم  و  اهمیت علم آموزی  برای حال و آینده کشورمان ، با اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی  روز شهادت معلم انقلاب استاد مرتضی مطهری بنام روز معلم نامگذاری شد ه است با  این همه  جایگاه و شان معلمان حتی در رسانه های گروهی که عامل توسعه  و مبلغ فرهنگ تکریم معلم هستند جایگاهی مطابق با شان و اهمیت آنان نیست .

 در سالهای اخیر مواردی از ایثارگریهای فوق العاده معلمان در به خطر انداختن جانشان برای حفاظت و مراقبت از دانش آموزان  وکودکان این مرز و بوم در رسانه ها انعکاس خوبی یافته است. اما این همه تنها گوشه ای از ایثار این قشر عزیز و محترم است  .چه بسیار معلمانی که طی سنوات فعالیت شان با کلام و بیان یا مهمتر از آن رفتار خود هدایت گر صدها دانش آموز و دانشجو شده اند و تاثیری شگرف و سهمی زیاد در روند حرکت جامعه خود داشته اند. آنهایی که تعلیم و تربیتشان مسیر زندگی نوآموزان ، دانش آموزان و دانشحویان را ترسیم کرده اندو در نتیجه نقشی بی بدیل در آینده کشورداشته و دارند . شاید در مراودات اجتماعی به دلیل صنعتی شدن زندگی ها و گسترش سایه های شهر نشینی بر جنبه های مختلف زندگی جلوه های  احترام به معلمان کم رنگ تر شده باشد ولی  اهمیت نقش آنان به مراتب بیشتر شده است ، در هدایت و راهنمایی دانش آموزان و دانشجویان   همچنین در آگاهی بخشی نسبت به فرایندهای تخریب گر و منحرف کننده که امروزه از اهمیت زیادی در جهت یابی درست این قشر برخوردار است.

 واقعیت این است که با همه شعارهایی که در رسانه ها منعکس میشود ، اکثر رسانه ها سهمی که به طرح و تبلیغ یک هنرپیشه نوظهور در سینما و تلویزیون میدهند طی سال به صدهامعلم نمیدهند . نیازی به توضیح نیست که پاسداشت و حرمت گذاری به معلم احترام به علم ، تربیت و به آینده کشور است . از خداوند متعال  برای معلمان این مرز و بوم  سلامتی  ، دلخوشی و سربلندی و حرمت  مستمر آرزو میکنم.

نظرات 1 + ارسال نظر
hamed bayramzadeh جمعه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 06:30 ق.ظ

درود فراوان بر استاد فانیان..... با عرض پوزش از تاخیر پیام تبریک....این رو بگذارید بر دغدغه های زیاد دنیای مدرن....با اجازه حضرت عالی دل پیامی دارم که باید بیان شود....روزگاری بیادم هست و یا نقل از پدرم که معلمان در شهر و به خصوص در روستاهای دور افتاده در نقش قاضی، پزشک، مشاور خانواده، رابط مردم با مسئولان و.... ظاهر می شدند. هنوز هم بسیاری از معلمان برای خانواده ها این نقش را دارند... برای مثال در کشورهای ژاپن، آلمان، کره جنوبی و سوئیس جزو کشورهایی هستند که بیشترین حقوق را به معلمان خود می دهند....از قرار این توجه به معلم در دیگر کشورها صرفا به معنای علاقه حاکمیت دیگر کشورها به این قشر نیست!!!!!؟؟بلکه میزان توجه آن ها را به ضرورت آموزش نسل ها و کاهش دغدغه های معلمان را نشان می دهد...ولی برعکس در کشور اسلامی ایران!!!!معلمان بعد از کلاس برای تامین زندگی رجوع میاورند به رانندگی در آژانس و غیره....امیدوارم به تایید فرمایش شما مسولین از شعار دادن تکراری فقط سالی یکبار که بهانه روزه معلم نامیده شده !!!!اکتفا نکنند و بنیاد آسیب شناسی تشکیل بدهند و تجربیات کشورهای دیگر برای بهبود حقوق معلمان بپردازند....این حقیر دست تمام معلمان ایران زمین را از ته دل میبوسم .....ارادتمند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد