دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دُرج

وب نوشت سعید فانیان

مشکلات جدیدشهر ، شورای جدید ، انتظارات جدید

  مشکلات کلان ، کلان شهرهایی چون تهران ، اصفهان ، مشهد ، تبریز و سایر شهرهای بزرگ کشور را همه میدانند، آلودگی هوا ، مشکل ترافیک ، کمبود زیرساخت های شهر ، حمل و نقل شهری و برون شهری ، ساماندهی دستفروشان و . . . 

 اما در کنار همه این ها مشکل بزرگ دیگری نیز وجود دارد که به همه قشرها بویژه جوانان و همه مردم شهربویژه بانوان مربوط میشود و آن کمبود هایی است مانند فضاهای ، تفریحی ، ورزشی ، سرگرمی ، مشارکت های جمعی و هر آنچه که بتواند جامعه جوان و فعال حتی مردمان سنین بالاتر را از لختی ، کرختی و بی تحرکی نجات دهد ، تفرجگاه ها و سرگرمی هایی که بدون دغده در چارچوب عرف جامعه  و با ارامش دختران جامعه و خانواده ها بتوانند از انها بهره ببرند بسیار اندک اند ، فضاهای ورزشی توزیع متناسب و پراکندگی مناسب نیافته و در مجموع کم هستند . کمبود فضاها و امکانات سرگرمی و گذران اوقات فراغت بسیار  مشخص و قابل لمس هستند ، یک دختر نوجوان یا جوان  حتی از طبقه متوسط  به لحاظ درامد خانواده نمیتواند با فراغ بال و بدون دغده هزینه ، از استخر  یا مکانهای ورزشی به فرض در دسترس بودن  استفاده کند .

   رفع مشکلات روز مره ، ساخت و ساز های شهری ، مقابله با حوادث غیر مترقبه ، نظافت شهر و . . امثال آن بسیار مهم و وقت گیرند و بیشترین زمان مدیران و برانامه ریزان شهرداری را به خود تخصیص میدهند ، انتظار از شورای شهر و شهردار جدید تهران و شهرهای دیگر کشور این است که با تجربیات  بالای خود و با بهره گیری از تجربیات  مدیریت های موفق شهرهای بزرگ کشورهای دیگر ، این بعد از نیاز شهروندان را مورد توجه جدی قرار دهند .  برخی از مدیران هستند که بنظرشان میرسد طرح اینگونه مشکلات در اولویت نیست یا برخی فکر میکنند ،برای افراد سالمند جامعه همینکه نیمکتی در گوشه پارکی قرار دهیم و انها بر روی ان بنشینند خدمت بالایی صورت گرفته است ، واقعیت این است که ، استفاده بهنه  از اوقات فراغت و زمان و مکان مناسب برای تفریح همراه با آرامش نیاز همه مردم جامعه اعم از زن یا مرد پیر یا جوان است . لذا انتظار میرود شهردار ، شورای شهر و دیگر ارکان موثر در اداره شهرها به این بعد بسیار مهم در کناراقدامات دیگر توجه لازم داشته باشند .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد