دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دُرج

وب نوشت سعید فانیان

زلزله و رفتارهای انسانی

 زلزله  از بلایای طبیعی است که از ابتدای زندگی انسان همراه او بوده و تا انتها همواره احتمال تکرارش میرود ، تا کنون بشر نتوانسته است زمان و لحظه وقوع آنرا پیش بینی کند ولی در کشورهایی مثل ژاپن که اتفاقا در منطقه زلزله خیز قرار گرفته است، توانسته اند با مقاوم سازی بناها و برنامه ریزی صحیح آثار منفی این رفتار طبیعت را به حداقل ممکن برسانند.

 در دوسه روزی که از وقوع زلزله در استان کرمانشاه گذشته است با سیلی از نقدها ، نظرها ، اطلاعیه ها و اطلاع رسانی ها روبرو بوده ایم و گاه در همان ساعات اولیه قبل از هر نوع دلداری ، غمخواری و همدردی با تحلیل های سیاسی ، تسویه های جناحی ، پیش بینی ها و مقایسه ها  . . . که نه زمان بیانش مناسب بود و نه چیزی از آلام مردم مصیبت دیده و زجر کشیده منطقه زلزله دیده را کم میکرد ، البته این اولین زلزله ای است که با حضور وسیع کاربران در فضای مجازی منعکس میشود و هرکس به فراخور حال ، احساسات انسانی و دسترسی  اش به شرایط موجود در منطقه برای پیام رسانی تلاش میکند .

 با وجود هزاران مشکل ، نقد و آشفتگی ، انسان ناظر عکس ها ، خبرها و ثبت لحظات ناب انسانی میشود که عشق ، احساس ، انسانیت و عاطفه را به بهترین وجه ممکن به نمایش میگذارند . نباید از این صحنه ها که جلوه های نابی از رفتارهای والای انسانی را به نمایش میگذارد به سادگی گذشت . اینها سرمایه های حقیقی ما انسان هاست .

  مادری که فرزند خردسالش را به سینه فشرده ، خود راسپر قرار داده ، جانش را تسلیم کرده اما نوزاد خود را در آغوش مهر مادرانه زنده نگه داشته است . زن و شوهری که به اغوش هم پناه برده و در زیر خرواره خاک همراه با هم این دنیای فانی را وداع گفته اند . دختر خردسال و کم سن و سال مادر از دست داده ای که مادرانه خواهرنوزاد خود را در ان معرکه به آغوش کشیده و پناه آرامش او گشته است . چهرهای گریان امداد رسانانی که باعزمی راسخ اما دلی نازک و روحیه ای لطیف خدمت رسانی میکنند

 از خداوند بزرگ میخواهیم که همه انسانهای خدوم را در پناه عظمت خود عزت دهد و بر انسانیت ما بیافزاید و سلامت و کرامت هرچه بیشتر به ملت بزرگ ایران عطا فرماید . انشاالله


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد