دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دُرج

وب نوشت سعید فانیان

جابجایی در معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

غییر در معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به هر صورت بر روندکار رسانه ها تاثیز گذار و برای رسانه ها بویژه مطبوعات ُ خبرگزاریها و سایت های خبری مهم است.این روزها شاهد تغییر و جابجایی در این حوزه هستیم . 

دکتر حسین انتظامی را از سالها پیش میشناسم . دانش ، تجربه عملی در مطبوعات مختلف و نوع مدیریت او  پشتوانه خوبی برای ثبات ، آرامش و حرکت روبه جلوی مطبوعات طی سالهای مسولیتش در معاونت مطبوعاتی ارشاد  بوده است .او در حوزه های تخصصی متعددی فعالیت کرده است .دورانی که انتظامی عهده دار مدیریت روزنامه جام جم صدا و سیما بود، این روزنامه بانشاط ترین دوران فعالیت خود را میگذراند .در حوزه معاونت مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز مدیریتی منضبط و رو به جلو داشت. شکل و شمایل و قواعد حوزه های فرهنگی کشور ما بگونه ای است که همواره بدلیل چهارچوب ها ، انتظارات و مشکلات در شرایط خاص و برهه حساس بسر می بریم ، آقای انتظامی با تعامل و تعادل در مدیریت خود توانست در حد مطلوبی مطبوعات را در این مقطع حساس ساماندهی و راهبری کند .

 طی دوسه سال اخیر به دلیل عهده دار بودن مسولیت یکی از خبرگزاریهای تخصصی به همراه تعدادی از مدیران عامل خبرگزاریها در تعدادی ازجلسات بررسی و مشخص نمودن چهارچوبهای رتبه بندی خبرگزاریها به مدیریت وی شرکت کردم ، فهم رسانه ای ، نظم و توجه به نظرات و تعامل با دیگران از نکات بارز آقای انتظامی در این جلسات بود ، برای ایشان در مسولیت جدید نیز آرزوی توفیق داریم ، واقعیت این است که آنقدر مشکلات رسانه ها بویژه مطبوعات ما زیادند که تحملی برای پذیرش ضعف در مدیریت و برنامه ریزی ستادی و هدایتی آن  وجود ندارد از این لحاظ وجود مدیریتی کارآمد در این حوزه مهم و تاثیرگذار است .اینگونه که گفته میشود آقای دکتر محمد سلطانی فر عهده دار معاونت مطبوعاتی شده است ، خوشبختانه آقای سلطانی فر نیز از صاحبنظران و مدیران خوش سابقه و با تجربه در این حوزه است . امیدواریم  که با وجود مشکلات و دغدغه های موجود ،همچنان  و بیش از پیش شاهد رونق و شکوفایی مطبوعات ، خبرگزاریها و سایر رسانه های کشور بعنوان پایگاه های مهم آگاهی بخشی ، توسعه افکار و مشارکت مردمی باشیم.

 منتشر شده در روزنامه ثروت تاریخ 5 دیماه 1396

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد