شاید به زعم و نظر برخی موضوع برهنگی گلشیفته فراهانی قابلیت یا ضرورت اعتنا ندارد و باز گویی و اعتنا به آن نوعی اهمیت دادن است و ایجاد مشغولیت ذهنی برای برخی بویژه جوانان ،اما بنظر میرسد یادآوری چند نکته در این باب بی فایده نیست:
ا- معمولا رسانه های غربی از آنچه که به دیگران مربوط میشود نکات مرتبط به هنجار شکنی برایشان جالب تر است اصل توجه چند مجله و خبرگزاری از این باب است و گرنه گلشیفته فراهانی جز بازی در یکی دو فیلم موفق شهرت و اعتبار دیگری نداشته است و اصل اتفاق نیز هر روز توسط عده ای غیر هنرمند و اقشار نه چندان محترم جامعه خودشان رخ می دهد و به خبر تبدیل نمی شود .
2- متاسفانه در بعضی گفتگو ها سعی در برداشت سیاسی از این حرکت و یا تفسیری ازحرکت اعتراضی و از این قبیل نکات شده است که البته سخنانی بسیار دور از ذهن و به دور از منطق است ،با این حال اگر حتی یک در صد چنین شائبه ای وجود داشته باشد باید گفت بدا به حال سیاست در قرن بیست و یکم که حربه و عرصه و عرضه آن شده است برهنگی و تن نمایی که از هر جاندارغیر متفکری نیز بر میآید
3 - این خانم اگر اصراری بر ایرانی بودن خود دارد قطعا علاوه بر شرع اسلا م و عرف رایج ایرانیان از تاریخ ایران و ایرانیان نیز بی خبر است و نمی داند که پوشیدگی همراه با عنصر غیرت ایرانی و حرمت زن همواره و در تاریخ دیرین ایران تا به امروز از اجزائ منفک ناشدنی فرهنگ و تمدن ایرانی بوده و می باشد .
4 -طی سه هزار سال تاریخ ایران که آثار و نشانه ها و مستندات آن موجود است نه تنها برهنگی زنان هنر نبوده که دون شان ایرانی تلقی میشده است این را هم مجسمه ها و کتیبه ها و حکاکی ها ی بجا مانده از دوران هخامنشیان و قبل از آن تا کنون نشان میدهد که در هیچکدام از آثار گرانبهای موجود چون نقش های برجسته تخت جمشید زن برهنه و نیمه برهنه دیده نمی شود و هم طبق روایات و نوشته های متقن و معتبر تاریخی چنین بوده است .تاریخ تمدن ویل دورانت نیز تجلیات پوشش زنان در ایران باستان را چنان چشمگیر میخواند که می گوید حتی برخی تمدن نگاران و اندیشمندان ایران را منبع اصلی ترویج حجاب معرفی کرده اند و یا میگوید در زمان داریوش برهنه بودن بخشی از بدن زنان را بی شرمی می دانستند .
5-حتی در دوران قبل از انقلاب و زمان حاکمیت شاه با وجود سیاست های حاکم غربگرایانه کمتر هنرمند مردمی یا روشنفکر قابل اعتنائی برهنگی را نماد پیشرفت و ترقی میدانست در بعد مردمی و جریان غالب فرهنگ عامه نیز حتی تیپ های جاهل و لوطی و امثال آنها حفظ حریم و احترام به زنان و حمایت از آنها ،آبجی خواندن و خواهر دانستن آنها از رسوم قطعی مرام و معرفتشان بود طبعا آنها هیچکدام آبجی و خواهر لخت نداشتند اتفاقا هنرمند معروف بهزاد فراهانی در برخی از سریال های تلویزیونی و نمایشنامه های رادیویی بخوبی امثال این نقش ها را بازی کرده و طی آن ها از رسوم جوانمردانه و حفظ حریم و پوشش زن بعنوان عنصر و پایه احترام و اعتبار خانواه دفاع کرده است .
امیدوارم همانند همیشه تاریخ ، آحاد جامعه ایرانی در حفظ شان زن و خانواده ایرانی و فرهنگ ،تمدن و غرور و باور افتخار آفرین ایرانی کوشا باشیم
خیلی عالی بود . متشکرم .
سلام
این بند از مطلبتون بسیار ارزنده و آموزنده و گیرا بود...ممنون
حتی در دوران قبل از انقلاب و زمان حاکمیت شاه با وجود سیاست های حاکم غربگرایانه کمتر هنرمند مردمی یا روشنفکر قابل اعتنائی برهنگی را نماد پیشرفت و ترقی میدانست در بعد مردمی و جریان غالب فرهنگ عامه نیز حتی تیپ های جاهل و لوطی و امثال آنها حفظ حریم و احترام به زنان و حمایت از آنها ،آبجی خواندن و خواهر دانستن آنها از رسوم قطعی مرام و معرفتشان بود طبعا آنها هیچکدام آبجی و خواهر لخت نداشتند اتفاقا هنرمند معروف بهزاد فراهانی در برخی از سریال های تلویزیونی و نمایشنامه های رادیویی بخوبی امثال این نقش ها را بازی کرده و طی آن ها از رسوم جوانمردانه و حفظ حریم و پوشش زن بعنوان عنصر و پایه احترام و اعتبار خانواه دفاع کرده است .
با سلام،واقعا یکی از مهمترین موضوع و اساسی ترین مشکل جامعه و خوانواده های ایرانی نسل جدید این مساله هست،که به چه طریقی پوشش داشته باشند......امیدوارم با این بحث های مفید در وبلاکها و تاریخ دیرینی که ما ایرانیها داریم بتوانیم به اصل خود برگردیم.متشکرم