دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دُرج

وب نوشت سعید فانیان

انقلاب و ما

 انقلاب اسلامی اتفاق بزرگی بود که برای تحقق آن مردان زیادی پایمردی کردند و مردمان زیادی ازتمام توش و توان خود مایه گذاشتند و برای سربلندی ایران و ایرانی ایستادند و ایستادگی کردند ،از این سرمایه بزرگ نمی توان به راحتی گذشت .نگذاریم  عده ای که هیچگاه زحمتی نکشیده و بهایی  برای آن نپرداخته اند این همه را نادیده بگیرنند یا در فضای مجازی برخی برای روشنفکر جلوه دادن خود  آنرا بی محابا و بدون در نظر گرفتن خیلی اززحمت ها ،مجاهدت ها و مرارت ها مورد تهاجم و نقد غیر منصفانه قرار دهند ، هرچند که  در این مسیرسهم آنهایی که قدرت و مسولیت دارند بیشتر و سنگین تر است اما دفاع از خون شهیدان ،تکریم آزادگان و تجلیل از همه کوشندگان مجد و عظمت ایران وظیفه همه ماست. 

 امیدوارم هرکدام به سهم خود در پاسداری از آرمان های اصیل انقلاب و حرکت سازنده ایران آباد و آزاد گام برداریم  و مرعوب آنهایی که هیچگاه خیرخواه ایران و ایرانی نبوده اند نشویم . چگونه میشود که انقلابی و وطن خواه بود ولی از آنهایی که جان و مال خودرا برای دفاع از آن فدا کردند با عزت و احترام یاد نکرد .

آفت عادت رسانه ها

 رسانه ها ی مختلف جهان بنا بر  رویه کاری و تعریف حرفه ای خود به دنبال طرح و انعکاس تصویر و اخباری از افراد معروف و مشهوراند، به عبارتی برای آنها ارزش شهرت در تهیه و انعکاس خبر نقش اصلی دارد . کوچکترین حرکت  و اظهار یک فرد معروف سیاسی یا هنری فارع از اینکه درست بوده یا خیر  و مفید بوده یا خیر منعکس میشود این بخش از خبرها هیچ ربطی با نیاز های روز جامعه ندارد یا الزاما این سخنان بیان شده هیچ تازگی و عمقی ندارد ،این نگاه و رویه کمابش در رسانه های کشور ما نیز حاکم شده است .
بارها دیده ایم که حضور یک فرد معروف ولو هنرپیشه مثلا در مجلس ختم یک اندیشمند فرهیخته  بیشتر مورد عنایت اصحاب رسانه قرار گرفته تا خدمات و شخصیت آن فرد فرهیخته که اینک به رحمت خدا رفته است .بارها شاهد بوده ایم که حضور یک چهره معروف و زیاد دیده شده تلویزیونی یا سینمایی کشور در جمع نخبگان مثلا اندیشمندان هسته ای کشور یا شرکت کنندگان در یک سمینار بین المللی بیشتر مایه تهیه عکس و تصویر حتی در تلویزیون رسمی کشور قرار گرفته و میگیرد. آیا توجه بیش از حد رسانه های ما به ارزش خبری شهرت به هرشکل  و رعایت نشدن تناسب ها  ،کمتر پرداختن به نیازها و کمتر توجه داشتن به طرح و تبلیغ افراد مستعد و نوظهور آفت رسانه ها ی ما نیست ؟

گروه موسیقی پرسیا در بلاروس

 گروه های موسیقی متعدد ایرانی در کشورهای مختلف وجود دارد که بسیاری از آنها کار حرفه ای و درآمدزایی دارند این گروها بطور طبیعی در کشورهای با جمعیت بالای ایرانی وجود دارند به همین دلیل بودن گروه موسیقی ایرانی در کشور بلاروس که کمترین مشابهت و قرابت زبانی، فرهنگی  و تاریخی با ایران دارد همچنین جمعیت ایرانی آن کمتر از هزار نفر است (لا اقل تا این زمان ،بهمن ماه ۱۳۹۱ )برای هر ایرانی جالب و قابل توجه است . در مدت توقف و حضورم در بلاروس با گروه موسیقی ایرانی بلاروسی پرسیا آشنا شدم که به سرپرستی آقای حامد بایرام زاده هنرمند جوان ایرانی از سال 1388 (2010) در شهر مینسک ایجاد شده است .
 گروه پرسیا گروهی مستقل است که با حضور چند جوان ایرانی و بلاروسی با رهبری و خوانندگی حامد بایرام زاده موسیقی پاپ ایرانی اجرا میکند و تا کنون در جشن ها و اجتماعات مختلف ایرانیان همچنین در فرصت هایی برای انجمن های خیریه بلاروسی اجرای برنامه داشته است . در بلاروس همچنین گروه موسیقی دیگری نیز بنام آویندار  فعالیت دارد و به سرپرستی آقای مسعود طالبانی به اجرای موسیقی مقامی ایرانی می پردازد .