دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دُرج

وب نوشت سعید فانیان

شم سیاسی پیش نیاز رجل سیاسی

  حوادث تروریستی دیروز ( ۱۷ خرداد ۹۶  ) تهران  با وجود   ُ تلخ بودن و غیر مترقبه بودن  مانند هر حادثه مشابه ، یکسری نتایج جنبی نیز در برداشت .

  معمولا اولین و سریعترین واکنش های سیاسیون  در این گونه حوادث نشان دهنده عمق نگاه و اصل باور بیان کننده  موضع در آن شرایط است که چندان  تا مرور بر سایر دیدگاه ها صبر نکرده و برداشت و دریافت خود را بدون ویراییش اعلام داشته اند . 

در اولین لحظات حادثه مذکور و در حالیکه هنوز  مراجع ذیربط پایان قطعی برخوردبا  تروریست های مهاجم  به ساختمان اداری و  محل  مراجعه مردمی مجلس شورای اسلامی  اعلام نکرده بودند، چند تن از فعالان سیاسی به با عجله و بدون تامل کافی به ذکر مواضعی پرداختند که به اصطلاح با استفاده از موقعیت خاص و حساسیت جامعه،  رقیب سیاسی خود را از میدان بدر کنند ؟

 استفاده سیاسی ، حزبی و جناحی از یک حادثه ترورریستی با حسیاسیت ملی  ، بدون تردید اینگونه بیان و اعلام موضع نشانه ای جدی از نداشتن شم   ، فهم  و تحلیل کافی سیاسی  است . اینکه  یک فعال سیاسی قبل از محکوم کردن حمله تروریستی ، قبل از تسلیت به خانواده شهدای حادثه و قبل از توجه دادن به ملت  و تاکید بر ضرورت هشیاری  و برانگیختن حس مشارکت و همبستگی ملی  ،   صرفا در فکر انتفام سیاسی از رقیب یا  بهره برداری جناحی باشد این مصداق دقیق جهالت سیاسی و عدم درک درست رخدادهای محیطی است . اینگونه افراد حتی اگر درس سیاسی خوانده باشند یا سالها تجربه کار سیاسی داشته باشند بازهم باید گفت این شخصیت ها عالم یا عامل سیاسی نیستند  جاهل سیاسی هستند ،