اینکه برای انتخاب وزیر ، لازم است که فرد معرفی شده از جانب رییس جمهور ، رای اعتماد از مجلس بگیرد ، لاجرم شخص وزیر محصول توافق واشتراک نظر هر دو قوه است بنابر این هر دو ،در عملکرد وزیر و اعمال مدیریت بر وزارتخانه و نتیاج حاصله سهیم هستند .در همه دوره ها به طور طبیعی زمانی که قرار بوده شخصی برای تصدی کرسی وزارت معرفی و با رای نمایندگان انتخاب شود ، معمولا رایزنی هایی صورت می گرفته و نهایتا با برآورد رای مناسب ، در جلسه علنی معرفی می شده ، همچنان همین رویه معمول است ، از جمله وزیرانی که تا اینجای کار دولت عملکردشان به نظر ضعیف تر می آید ، وزیر نیرو است به دلیل تداوم و تشدید ناترازی ها در حوزه انرژی به ویژه برق و آب ، از شواهد امر همچنین از گفته های وزیر نیرو هم مشخص است که طی چند ماه مسولیت او نتوانسته است تا گامی در جهت کم تر کردن ناترازی ها بردارد.علاوه بر این نسبت به بدتر شدن اوضاع و بیشتر شدن ناترازی ها هشدار می دهد .
وزیر آموزش و پرورش هم تا به حال برخی از اظهارات و تصمیماتش در منظر عامه مردم چندان دلچسب و خوشایند نبوده است ، به ویژه وقتی ریاست جمهور تلاش دارد تا نشان دهد که برای مردم ارزش قایل و به دنبال حل و رفع موانع مشکلات است ،برخی مواضع و اظهار نظرهای وزیر آموزش و پرورش که به نوعی سرپرستی معلمان را بر عهده دارد ،معلمانی که شغل انبیا دارند و مربیان آینده سازان کشورند، جای تاسف و افسوس است ، کرسی وزارتی که در بعضی مقاطع در اختیار دانشمندان فرهیخته این کشور بوده است ، می بایست مدیران قوی تر و در تراز ملی ، برججسته داشته باشد، حتما و قطعا اکر مدیریت آموزش و پرورش کشور در تراز خوبی قرار ندارد ، هم رییس جمهور مسول است ، هم مجلسی که در رای دادن هایش ، به برخی ابعاد تاکید دارد و برخی ابعاد علمی ، شخصیتی را کمتر اهمیت می دهد.
بیشتر نمایندگان مجلس فکر می کنند ، اگر صرفا تذکری بدهند یا تهدید به استیضاح کنند ، حق مطلب را ادا کرده و وظیفه نمایندگی شان تمام و کمال انجام شده است .به نظر می رسد و ظیفه اول مجلس به دور از جناح بندی ها و ملاحظات سیاسی ، تعیین افرادی قوی ، اندیشمند و خوش فکر برای تصدی چنین جایگاه هایی است و بعد نظارت و تذکر و امثال آن ها
وظیفه رییس جمهور هم تذکر جدی و هدایت مناسب اعضای کابینه است به جهت رفع مشکلات و تقویت توانمندی ها و پرهیز از تصمیمات غیر مفید و درد سر ساز برای جامعه ، اعلام ساعت کار مدارس ازساعت شش صبح از آن کارها و تصمیمات خام ،ناپخته و غیر مفید بلکه مضر برای خانواده ها بود . بعد از اعلام ساعت و موج انتقادها وزیر و همراهنش در کم اهمیت دادن تصمیم توضیحاتی دادند ،اینکه محدوده زمانی حد اکثر دو هفته است ، شوراهای آموزش و پرورش اختیار تصحیح و تغییر دارند ، مشکل دارها می توانند از ساعات شناور استفاده کنند و ، ، این ها کافی نبودند ، دستپاچگی و جور واجوری توضیحات نشانگر نبود دور اندیشی و پختگی کامل در تصمیم بود ، از این گذشته ، اگر این توضیحات راهگشاست و کفایت می کند ، این ها را قبل از اعلام تصمیم می گفتند برای توضیح و تشریح ، در مقام پاسخگو به توجیهات ضعیف و غیر موثر نمی پرداختند . در هر صورت شایسته است مسولان کشوری در تصمیمات ملی ، با هر درجه ای از اهمیت ، همه جانبه ، عمیق و کم هزینه تصمیم بگیرند تا برای مردم کمترین ، بیشترین فایده و کمترین هزینه و حساسیت در پی داشته باشد ، این دقیقا وظیفه قوه مجریه است ، قوای دیگر نیز در جای خود بنابر موضوع در قبال کلیت جامعه مسول هستند .