رسانه ها ی مختلف جهان بنا بر رویه کاری و تعریف حرفه ای خود به دنبال طرح و انعکاس تصویر و اخباری از افراد معروف و مشهوراند، به عبارتی برای آنها ارزش شهرت در تهیه و انعکاس خبر نقش اصلی دارد . کوچکترین حرکت و اظهار یک فرد معروف سیاسی یا هنری فارع از اینکه درست بوده یا خیر و مفید بوده یا خیر منعکس میشود این بخش از خبرها هیچ ربطی با نیاز های روز جامعه ندارد یا الزاما این سخنان بیان شده هیچ تازگی و عمقی ندارد ،این نگاه و رویه کمابش در رسانه های کشور ما نیز حاکم شده است .
بارها دیده ایم که حضور یک فرد معروف ولو هنرپیشه مثلا در مجلس ختم یک اندیشمند فرهیخته بیشتر مورد عنایت اصحاب رسانه قرار گرفته تا خدمات و شخصیت آن فرد فرهیخته که اینک به رحمت خدا رفته است .بارها شاهد بوده ایم که حضور یک چهره معروف و زیاد دیده شده تلویزیونی یا سینمایی کشور در جمع نخبگان مثلا اندیشمندان هسته ای کشور یا شرکت کنندگان در یک سمینار بین المللی بیشتر مایه تهیه عکس و تصویر حتی در تلویزیون رسمی کشور قرار گرفته و میگیرد. آیا توجه بیش از حد رسانه های ما به ارزش خبری شهرت به هرشکل و رعایت نشدن تناسب ها ،کمتر پرداختن به نیازها و کمتر توجه داشتن به طرح و تبلیغ افراد مستعد و نوظهور آفت رسانه ها ی ما نیست ؟