خوشبختانه طی سالهای اخیر با وجود سختگیری هایی که در حوزه رسانه بوده است به دلیل ورود نیروهای جوان و آموزش دیده در حوزه های تخصصی خبر و رسانه و نیز دایره وسیع فضای مجازی تحرک و تنوع خوبی در امر خبر و خبر رسانی بوجود آمده است و شاهد برخی نوآوری ها بوده ایم در همین روند برخی پیشنهادات برای تولید عمدتا نرم خبر( soft news ) را ارایه می دهم شاید مواردی کار شده و در برخی از آنها نوآوری باشد، پیشنهادات این بار حول و حوش سمینارها و کنفرانس ها بویژه نشست های ادواری و تکرار شونده است .
1 -تهیه گزارش از ترکیب کسانی که در همایش ها و کنفرانس ها شرکت میکنند ، میزان متخصصان و مرتبطان با موضوع و تعداد و درصد افراد غیر مرتبط شرکت کننده
2 - ترکیب ،شغل و تخصص افرادی که در دو ردیف اول محل برگزاری نشسته اند و بررسی میزان ارتباط آنها با موضوع سمینار
3 -در مورد همایش ها و کنفرانس های ادواری و تکراری ، بررسی بیانیه و جمع بندی پایانی طی سه یا چهار سال اخیر آنها و استخراج تفاوت ها و تشابهات موجود پیشنهاد میشود .
4 - با شرکت کنندگان مصاحبه صورت گیرد و برداشت ،دریافت و تاثیر پذیری آنها از بحث های مطروحه بر رسی شود تا در صورت مفید و موثربودن ادامه یابد .
5 - بررسی میزان تاثیر گذاری و کاربردی شدن محورهای اجرایی و راه کارهای پیشنهادشده در اجلاس های قبلی
واقعا کشور ما شده مملکت سمینار و کنفرانس ها خوب است بررسی کنند هزینه و فایده آنها را ببینند آیا این هزینه ها ارزش دارد یا نه