رادیو ایران ,میدان پانزده خرداد, استودی تازه تاسیس ,سال ۱۳۶۹ افرادی که در عکس مشخص هستند از راست به چب عبارتند از:
حسن واعظی, محسن مهاجرانی ,مجید درخشان (ردیف سوم ) , سعید فانیان ،محمد علی پیرمرادیان (ردیف دوم ) علی اصغرشعردوست , علیرضا رضاداد -محمدعلی ایزدی ،حمید رضاخزایی - سیدمحمد رحمان نظام اسلامی , محمد هاشمی (رییس وقت صدا و سیما )
مجموعه بالاتر از بیست :عکس هایی از اهالی فرهنگ و رسانه با قدمت بیش از بیست سال
خوب دیگه به سلامتی نتیجه الیزابت دوم ملکه بریتانیا هم متولد شد و یکی از خبرهای مستمر و پرحجم انگلیس و جهان که ماه ها توسط رسانه ها دنبال میشد از اوج و فراز فرود آمد. گرچه هنوز عقبه و پیامد این خبر برای خبرگزاری ها خبر ساز است .به راستی چه شد که تولد یک نوزاد از خانوده سلطنتی انگلیس که بنابقول خود انگلیسی ها حاکمیت تشریفاتی دارند به این میزان مورد توجه قرار گرفت ؟یا بهتر است سوال شود که چه کسانی آنرا به این وسعت در سبد خبری رسانه های جهان گنجاندند . برای معمولی نشان دادن این رویداد می توان دلایل متعددی را عنوان کرد .:
تشریفاتی و نمادین بودن سلطنت در انگلستان ،وارث بلافصل نبودن نتیجه ملکه به نحوی که وی سومین نفر و سومین نسل در انتظار سلطنت پس از پدر بزرگ ۶۵ ساله اش چارلز ولیعهد کنونی و پدر ۳۱ ساله اش ویلیام نوه ملکه می باشد اینها همه در صورتی است که تا فرا رسیدن زمان پادشاهی نتیجه ملکه اساس سلطنت در بریتانیا برپا باشد ، علاوه بر همه اینها فعلا نشانه ای بر تمایل ملکه الیزابت برای کناره گرفتن به نفع فرزندش چارلز دیده نمیشود ملکه چند ماه پیش شصتمین (۶۰ ) سال سلطنت خود را جشن گرفت شاید آرزو دارد که هفتادمین سال را نیز تجربه کند ؟ مادر ملکه درسال ۲۰۰۲ میلادی و در سن ۱۰۲ سالگی فوت کرد .
در خبرها بود که از تبلغات و فروش محصولات مرتبط با این خبر میلیون ها پوند عاید برخی از دست اندر کاران شده است همچنین در خبری یک شهروند انگلیسی در توجیه دلیل توجه مردم به این خبر می گفت این روزها خبر خوبی نداریم اوضاع اقتصادی اروپا و کشورمان امیدوارکننده نیست ،پس چرا نسبت به این خبر متفاوت و شاد بی توجه باشیم ؟
البته بنگاه های اقتصادی ، نهادهای تبلیغاتی و مراکز شرط بندی و نهادهای دیگری نیز از این فضا سازی سود می برند اما در اصل این رسانه های پر قدرت انگلیسی هستند که موضوعی اینچنینی را به یکی از خبرهای پردامنه و با کشش نزد مخاطبان بین المللی درآورده اند و دامن زدن به بحث ها ، نقدها همچنین طنزهای زیادی را در رسانه های جهانی باعث شده اند. این فضا سازی خبری علاوه بر عواید اقتصادی ، فواید تبلیغاتی نیز در سطح بین الملل برای انگلیس دارد ، مواردی چون تبلیغ ثبات ، برنامه ریزی برای دهه های آینده ، جلب توجه مردم گوشه و کنار جهان به انگلستان و خاندان سلطنتی از جمله آنهاست .