دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دفاع رسانه های جناحی از متخلفان

 مباحث منافع عمومی ، هویت ملی ، اقتدار کشور ، سربلندی مردم ، کرامت انسانی و حقوق  شهروندی و عناوین و مفاهیمی این چنینی موارد و موضوعاتی هستند که هر خبرنگار ، نویسنده و فعال رسانه ای می بایست در کنار آموزش و فراگیری اصول و چهارچوبهای حرفه ای ، مورد توجه ، فراگیری و باور خود قرار دهد .

 متاسفانه مدتهاست که رسانه های مختلف فعال در فضای عمومی کشور کمتر به مسایل پیش گفته توجه و عنایت لازم دارند و در هرموضوع سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی ، حمایت از عضو، جناح و همفکر  چه در موضع حق  چه باطل ، مقصر یا غیر آن ، درستکار یا سهل انگار و . . . را وظیفه خود میدانند ، نقد و محکومیت رقیب را نیز به همچنین ، این یعنی بی توجهی به منافع ملی و رعایت نکردن ابتدایی ترین وظایف رسانه های عام و گروهی در قبال منافع و مصالح کشور ، حاکمیت و مردم که ولی نعمتان و مخاطبان اصلی رسانه ها هستند . کافی است در همه جریان ها و موضوعات روز جامعه نگاهی به عملکرد هر رسانه داشته باشیم . بالاخره چه زمانی از متخلف حتی اگر همفکر و هم جناح باشد سوال و عملکردش نقد میشود . چه زمانی از عملکرد درست و دلسوزانه یک کارگزار ، مدیر و برنامه ریز با کیفیت بالا  حتی اگر در جناح غیر همسو باشد تقدیر و تشویق میشود .

قطعا هر زمانی که عموم رسانه های ما به چنان درک و دریافتی رسیدند و منافع ملی و پیشرفت و سربلندی کشور را اولویت اصلی کار خود قرار دادند تردیدی نیست که آنروز سراغاز توسعه و پیشرفت همه جانبه کشور و رسانه ها رکن رکین و پایه اصلی تبیین ، تشویق و تبلیغ آبادانی و ترویج دهنده راه صیحیح مدیریت در کشور خواهند بود .

نظرات 1 + ارسال نظر
بقایی چهارشنبه 23 تیر‌ماه سال 1395 ساعت 10:47 ق.ظ http://hbaghai.persianblog.ir

سلام / استاد روزهای جام جم را یادش بخیر .

سلام بر شما
امیدوارم هرکجا هستید موفق و سربلند باشید .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد