دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دفاع مشروع و مقتدرانه ایران

پاسخ جمهوری اسلامی ایران به شرارت های اسراییل  با حمله مستقیم موشکی و پهبادی از کشورمان به حاکمیت اسراییل در فلسطین اشغالی ، به لحاظ اقتدار ملی و حفظ ابهت بین المللی کشور بزرگمان یک اقدام کاملا لازم ، حساب شده و موثر بود . 

صرف نظر از پیامدهای احتمالی این اقدام ، اینکه برخلاف تصور بسیاری از کارشناسان به ویژه غربی ها ، جمهوری اسلامی ایران جسارت پاسخگویی به عنصر نا آرام و همواره مهاجم اسراییل و تحت الحمایه غرب به ویژه آمریکا در منطقه را از خود نشان داده است ، باعث تقویت غرور ملی است . قبل از این در جنگ ۳۳ روزه حزب الله لبنان با ارتش اسراییل و نیز مقاومت جانانه و سرسختانه رزمندگان حماس در غزه ،درون سرزمین های اشغالی و تحت بدترین و سخت ترین وضعیت انسانی  در برابر سفاک ترین رژیم حال حاضر جهان ، هیمنه این رژیم با حمایت جمهوری اسلامی ایران شکسته شده بود  و اینک در برابر چشم میلیاردها انسان در کشورهای مختلف جهان و میلیون ها نفر ساکن سرزمین های مختلف اسلامی در خاورمیانه همواره نا آرام و نگران از شرارت های اسراییل ، ایران در گام اول درس سخت اما لازمی به این رژیم و حامیانش داد .

 متاسفانه ساختار قدرت در جهان معاصر علیرغم شعارهای حقوق بشری ، توصیه های سازمان ملل و تاکیدات حقوق بین الملل ، همچنان بر زور و نادیده گرفتن سهم بازیگران کمتر برخوردار است . بنابراین قد راست داشتن و دفاع مشروع از حق و سهم و اقتدار خود بهترین گزینه برای یک کشور است ، گرچه این راه و روش ، مسیری آسان و کم مخاطره  نیست .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد