دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دُرج

وب نوشت سعید فانیان

گرامیداشت پیشکسوتان

 تجلیل و تکریم از پیشکسوتان رسم ارزنده ای است که برخی در جامعه به آن توجه دارند، مدتی است که ارگان ها و سازمان های مختلف به این مقوله توجه جدی تری مبذول داشته اند . ، کاری ارزنده که ما در کشور در همه زمینه ها به آن نیاز داریم . اچند روز پیش نیز اینطور که در خبرها مشخص بود ، قهرمانان و مدال آوران و افتخارآفرینان پیشکسوت  در رشته های مختلف ورزشی همراه با خانواده هایشان در همایشی مورد تجلیل قرار گرفتند .خدا را شکر که بسیاری از این بزرگان به لحاظ معیشتی زندگی مناسبی دارند و نیاز مادی ندارند ، برخی مقیم خارج از کشور هستند ، از سال ها پیش به دلایل مختلف مهاجرت کرده و در رفت و آمد هستند و سایرین در داخل کشور آبرومندانه زندگی میکنند . البته تعدادی از پیشکسوتان حوزه های ورزشی نیز حال و روز خوبی ندارند و نیاز است که سازمان های ذیربط به احوللات این قشر آبرومند و صاحب یاد و نام در جامعه توجه کنند . بالاخره هر حوزه تخصصی نهادی متولی دارد که می بایست به این موضوع توجه کند .بسیاری از قهرمانان نسل قبل در ازای فعالیت های خود حقوق و پاداشی دریافت نکرده اند ، گذران زندگی را از راه و با شغل دیگری انجام داده اند و اینک در کهنسالی راهی جز توجه مسولان حکومت  و نهادهای ذیربط به این قشر وجود ندارد .

 البته  آنچه که بیش از هر چیز برای همین افراد  صاحب نام در همه حوزه ها اهمیت دارد، احترام ، قدری دانی و یادآوری گذشته افتخار آفرین آنان است ، گذشته ای که بخش مهمی از عمر این افراد را و نیز توان و انرژی و در کل زندگی آنان را تشکیل داده است.

 وظیفه همه ما است که پیشکسوتان حوزه های علمی ،آموزشی ، فنی و تخصصی  و همه افرادی که در شغل ، مسولیت و حرفه خود صادقانه برای این ملت و مملکت کار و تلاش کرده اند را گرامی بداریم . برای هر انسان پا به سن گذاشته ، تجربه دیده و زحمت کشیده ، تشکر و قدر دانی و پاسداشت از تلاش های او بزرگترین پاداش است ، برای خود شخص ، همچنین خانواده و دوستان نزدیکش ، این یادآوری ها و پاس داشت ها جوانان حاضر در عرصه های مختلف نیز بیش از پیش برای تلاش موثرتر تشویق و ترغیب میکند .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد