دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دُرج

وب نوشت سعید فانیان

یادی از مجتبی جبل عاملی

 مرحوم مجتبی جبل عاملی را از ابتدای ورودم به صدا وسیما و مشخصا ازسال 1361 می شناختم .در آن زمان من تازه در مجموعه خبر بعنوان سردبیر اخبار نیمه شب رادیو فعالیتم را شروع کرده بودم و آقای جبل عاملی که چند سالی از حضور و فعالیتش می گذشت جانشین  سردبیراخبار نیمروزی رادیو بود ، البته آنزمان با توجه به اینکه اخبار تصویری روزانه وجود نداشت ،این بخش  اهمیت و اعتبار بالایی داشت، در ادامه کار مدتی با آقای جبل عاملی به عنوان مدیران واحد مرکزی خبر همکار شدیم و اندکی پس از زمانی که مدیر کلی واحدمرکزی خبر را عهده دار شدم ( اواخر سال 1367 ) آقای جبل عاملی به عنوان معاون مجلس و امور شهرستانها منصوب شد. در آن مقطع نیز به دلیل اینکه  اخبار شهرستانها در صدا و سیما زیر نظر واحد مرکزی خبر بود با وی در ارتباط بودیم  . جبل عاملی تا پایان سال 1372 و تغییر ریاست  صدا و سیما ( رفتن آقای محمد هاشمی و جایگزین شدن آقای علی لاریجانی ) در همین سمت بود و سپس به مدیر کلی روابط عمومی صدا و سیما منصوب شد و پس از دوسه سال از صداو سیما بازنشست شد و بعنوان معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر چند سالی با آن ستاد همکاری میکرد .
 آقای جبل عاملی از سال 1375 در کنار دوستانی چون ناصر بزرگمهر ،اکبر نعمت اللهی  .. .و زنده یاد سیروس پارسا عضو هیات مدیره انجمن روابط عمومی بود او  همچنین با دانشگاه های آزاد و علمی کاربردی نیز با تدریس درس های مربوط به ارتباطات و خبرنگاری بویژه خبرنویسی همکاری داشت . مرحوم مجتبی جبل عاملی انسانی فوق العاده مودب ، پر کار ،تلاشگر و محترم بود ،روحیه ای لطیف داشت و خوش سخن و با محبت بود .
 آقای جبل عاملی متاسفانه در روزهای ابتدائی سال 1384 در حالیکه بیش از پنجاه سال نداشت  در اثر سکته دار فانی را وداع  کرد . از خدای متعال برای او وهمه تلاشگران صادقی که از جمع ما رخت بربسته و به دیار باقی شتافته اند طلب رحمت و مغفرت  می کنم .


    منطقه فکه ،شهرستان دهلران، استان ایلام  سال 1370 در حاشیه سمینار مدیران خبر مراکز شهرستانهای صدا و سیما، در تصویر علاوه برمن (سمت راست )که در آنزمان مدیر کل پخش اخبار و واحد مرکزی خبر بودم و مرحوم جبل عاملی ( سمت چپ تصویر ) که معاونت مجلس و استانهای صدا و سیما را داشت  آقایان شایسته ،بهروز گودرزی ،کرامت الله دشتی زاده و کیومرث غفاری مدیران خبر مراکز بوشهر،خراسان ،یزد و مازندران  در آنزمان دیده می شوند .

نظرات 2 + ارسال نظر
شازده کوچولو چهارشنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 08:05 ب.ظ http://shazdehkouchoulou.blogfa.com

سلام بزرگوار
سایه تان بر رسانه مستدام...

احمد رضا جمعه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 12:36 ب.ظ

سلام
بسیار از شما که از زحمتکشان عرصه رسانه یاد می کنید سپاسگزاریم

سلام
ازشما دوست محترم و شازده کوچولو که همواره محبت داشته اند .صمیمانه تشکر میکنم امیدوارم این یاد ها و یادآوری ها مفید و موثر باشد .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد