دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دُرج

وب نوشت سعید فانیان

گوینده :؛خرمشهر شهر خون آزاد شد

 پخش صدای گوینده ای که خبر آزادی خرمشهر را برای اولین بار در رادیو  سراسری اعلام کرد همواره حسی نوستالژیک , غرور آفرین و شادی بخش در اذهان ایرانیان بوجود می آورد .هرسال در سالروز آزادی خرمشهر در متن برنامه های مختلف همچنین گاهی طی سال در برنامه های دفاع مقدس یادی از حماسه آفرینی ها و از خودگذشتگی های جوانان آنروزگار در راه آرمان های متعالی و حفظ تمامیت این مرز و بوم میشود، اوج این خاطرات و شادترین لحظات به ثبت رسیده ملت ما طی چند دهه اخیر مناسبت آزاد سازی خرمشهر است و لذا باز پخش این اعلام همواره خاطره آفرین بوده است البته صدای گیرا و باور پذیر گوینده نیز یر کیفیت ،صمیمیت و تاثیرگذاری آن افزوده است.

 محمود کریمی علویجه گوینده این اعلام  در عصر روز سوم خرداد سال ۶۱ در آنزمان جوانی پرشور ،با انگیزه و خوش صدا بود که بسیاری از متن ها را خود می نوشت ،او مدتی نیز مدیر پخش رادیو بود , علاوه بر صدای خاطره انگیزش در اعلام آزادی خرمشهر ،متن های احساسی ،انقلابی و شورانگیز او به مناسبت عملیات های مختلف رزمندگان همچنین مقتل خوانی او در روز عاشورا که بارها از صدا و سیما پخش شده است  بسیار دلنشین و خاطره انگیز است .

آقای کریمی سالهاست که از رادیو رفته است. میدانم که او در اوایل دهه هفتاد در انگلستان مشغول به تحصیل بود .البته طی این سالها هیچگاه مصاحبه ای از او ندیدم  .برای ایشان  هرکجا که هست آرزوی سلامتی و توفیق میکنم و عکسی را که در همان ایام با او ،آقای ناصرکاشانی گوینده خبری که اولین  گوینده خبر اعلام آزادی خرمشهر در بخش خبر بود و چندتن از دوستان دیگر فعال در خبر آنزمان صدا و سیما گرفته ایم  به نمایش می گذارم تا تجدید خاطره ای باشد از  آن ایام خوش که صدا و سیما با وجود امکانات اندکش چون جامعه آکنده از صمیمیت همدلی و پاکی بود.

شرح عکس :از راست به چپ سعید فانیان ،محمود کریمی ،فریدون احمدوند ،ناصر کاشانی ،عبدالناصر همتی ، جاوید موسوی ایستاده نورالدین سبحانی -تاریخ  پائیز 1361


12.jpg

نظرات 2 + ارسال نظر
فریبرز چهارشنبه 12 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 07:23 ب.ظ

دست شما درد نکند . همیشه دنبال تصویری از آقای کریمی بودم. من با صدای ایشان بزرگ شدم. در صدای ایشان ، شور و حماسه و مقاومت و دین طنین انداز است . اگر اطلاع بیشتری از این بزرگوار دارید لطف بفرمایید .

سلام بر شما جناب آقای فریبرز ، البته عکسی که اشاره کرده اید مربوط میشود به حدود سی سال پیش ، امیدوارم بتوانم با مطلب و اطلاعات جدیدی از ایشان یاد کنم .

محمود بیدآبادی دوشنبه 14 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 09:49 ق.ظ

سلام
روزگار عجیب خاطره انگیز و به یاد ماندی بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد