بدون تردید مقطع مبارزات انتخاباتی زمان نشاط و تحرک بیشتر رسانه هاست . بعنوان مثال انتخابات بعنوان یک رخداد سیاسی و اجتماعی قدری شبیه مراسم ازدواج است که در عرف با وجود حرمت خیلی از حرکات و سکنات برای اکثریت جامعه ،خیلی از آنها گرچه با کراهت اما با اغماض از کنار آنها می گذرند همین غمض عین نیز در مقطع انتخابات شور و حال و تحرک و نشاطی به رسانه ها می بخشد و با دستی بازتر به اصل و فرع موضوعات و خاصه حاشیه ها می پردازند .برخی از نکات و سوژه هایی را که در حاشیه خبرها طی روزهای تبلیغ کاندیداها در رسانه ها مطرح شده است مرور میکنیم .
گاف های برخی از ستادها در نگارش یا چاپ عکس های تبلیغاتی - تپق های کاندیدا ها- زیر ذره بین بودن همراهان با وسواس و دقت بسیار برای مثال یکی از دوستان تصویر فرد همراه یکی از کاندیدا ها را در زمان پخش تلویزیونی ضبط کرده بود و از روی تصویر اثبات میکرد که پاچه های شلوار آن فرد ده سانتیمتر تا زمین فاصله دارد -بذله گویی بعضی کاندیدا ها -طنزهای انتخاباتی پیرامون کاندیداها از مدل مو ،شیوه بیان یا تعداد دفعات شرکت و از این قبیل -واکاویی دلیل المثنی بودن شناسنامه برخی از کاندیدا ها- اتفاقات فرعی و حاشیه ای جلسات و سفرها از پنچرشدن و سرعت ماشین تا گیر افتادن کاندیدا در آسانسور -یاد نیک کردن برخی از کاندیدا ها از بعضی از شخصیت هایی که صدا و سیما نه از آنها نام می برد و نه نیکشان می شمرد-مهم شدن و خبرساز شدن اقوام و نزدیکان کاندیدا ها بویژه همسران آنان-کوچکترین اشتباه یا غفلت صدا و سیما در بکاربردن القاب و اسامی تا محاسبه ثانیه های تنظیم وقت کاندیداها یا اسفاده از طرح و عکس در دکور برنامه-محرز شدن تکیه کلام برخی از کاندیداها و البته حساس شدن رسانه ها وطنزپردازان ،ابتکارات و نوآوری های صدا و سیما در معارفه کاندیدا ها و مناظره بین آنها ، البته گاهی هم منازعه و مرافعه- ژست های رقابتی و فیگورهای انتخاباتی کاندیدا ها و .. . .. .