دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دُرج

وب نوشت سعید فانیان

شادی حق مردم است

سخنان آقای دکتر روحانی رییس جمهور  منتخب در جمع مدیران رسانه ملی (۸ تیر ۹۲ ) حاوی نکات مهم کاربردی و کارشناسی در مورد صرورتهای رسانه ها بویژه نیاز های امروزی صدا و سیما بود از جمله : 

 شادی حق مردم است ،  

واقعیت این است که جامعه امروزی ما به شدت نیازمند شادی و نشاط است . در چندین یادداشت و مقاله قبل از این از ضرورت وجود شادی و نشاط در جامعه سخن گفته ایم. طبعا تمام بار این مهم بر عهده صدا و سیما نیست ولی این رسانه در دو جهت نقش اصلی دارد یکی تامین و تولید برنامه های شادی بخش و بهجت آفرین که به دلیل تمرکز امکانات ملی و انحصاری بودن مدیریت رادیو تلویزیون در کشور و کم هزینه بودن دسترسی عامه مردم به آنها، همواره انتظار کارشناسان و درخواست مردم کشور  بیشترین سهم را برای صدا و سیما قایل هستند. با این همه  صدا و سیما نتوانسته است سهم زیادی از این درخواست و نیاز را پاسخگویی کند ،گرجه برنامه و تولیدات شاد صرفا به برنامه های طنز محدود نمی شود اما در همین زمینه نیز می بینیم که با وجود تعدد شبکه ها گاهی طی هفته حتی  یک برنامه طنز  فاخر و مطرح در کنداکتور و چینش برنامه های شبکه ها دیده نمی شود و به شدت کمبود آن حس می شود. علاوه بر برنامه های طنز تولید داخلی و خارجی که پخش مستمر آنها مورد انتظار جامعه است،تولید و پخش انواع برنامه های مفرح، شادی بخش ، انعکاس  جشن ها و شادی ها ی مردم در مناسبت های مختلف ،مسابقات ،بازی ها ، شوهای شاد تلویزیونی  مجموعا می توانند بخشی از این خلا را پر کنند و جای خالی ترکیب متنوع این برنامه ها در طول هفته مشهود است .

علاوه بر این رسالت صدا و سیما روحیه بخشی، امید دادن به مردم و  مهیا کردن شرایط مناسب و نشاط فکری و فرهنگی در جامعه  بعتوان رسانه فراگیر  و ملی است  . پر واضح است که فراهم کردن نشاط اجتماعی علاو بر فیلم و سریال و مستند و انوا ع  تولیدات از طریق طرح و بحث  نظریات مختلف و نقد و شنیدن دیدگاه های کارشناسان و فراهم کردن محیط و بستر برخورد آرا صورت می گیرد. انتظار میرود این دستگاه بزرگ ملی و برخوردار از امکانات فراوان  به این صرورت به عنوان نیاز قطعی و جدی جامعه بخوبی بپردازد .

 

نظرات 3 + ارسال نظر
سهیل محمد خانی سه‌شنبه 11 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 01:31 ب.ظ

شادی کالای گم شده جامعه امروز ماست کمک کنید پیدایش کنیم

hamed bayramzadeh سه‌شنبه 11 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 06:47 ب.ظ

با سلام و خسته نباشید به شما و مخاطبانتون.....سعی میکنم خیلی کوتا به عرضتون برسونم...هر شخص یا هر مدیری اگر در حوضه خودش فعالیت درست و مفید داشته باشه و به عقاید مردم احترام بزاره و خلع های جوانها رو ترمیم بده ، خود بخود جامعه رو به بهبودی پیش میره... بنده حقیر قول میدم که در این صورت.... خنده بر لبان مردم رو خواهیم دید

عباس قانع چهارشنبه 12 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 12:22 ق.ظ http://abbas-ghane.blogfa.com

جناب فانیان

با سلام و ادب

انشاالله که خوب و خوش و سلامت باشید

بی صبرانه منتظر دیدار شما هستم

حتما در جریانید

که تیم ملی فوتبال ساحلی ایران 5شنبه وارد بلاروس میشود تا چند بازی تدارکاتی انجام دهد .

در این تیم بازیکنی بنام محمد علی مختاری حضور دارد که پدیده فوتبال ساحلی ایران است .

او یزدیست و بچه ی محله ی محمود آباد یا همان مردآباد خودمان .

محبوبترین ورزشکار یزد شناخته شده است .


با او دوستم و به او گفته ام سلام گرم من را به شما برساند .

یک سوال :
آیا با تغییرات اخیر در کشور شما به سازمان باز خواهید گشت انشاالله ؟

با تشکر

سلام جناب آقای قانع
امیدوارم همه ورزشکاران کشورمان همواره موفق باشند شما هم که در کار گزارشگری مسابقات تا کنون موفق بوده اید بیش از پیش موفق باشید . راجع به سوالی که کرده اید سازمان همانطور که میدانید و میشناسید ساز و کار و خط مشی جدا ا ز دولت دارد امیدوارم تحولات اخیر اولا برای کشور مبارک و سازنده باشد ثانیا بر مشی سازمان تاثیر مثبت بگذارد در این صورت ماهم خوشحال خواهیم شد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد