در چند روز اخیر به دلیل برگزاری سیزدهمین جشنواره بین المللی رادیو توسط صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با شعار رادیو رسانه دیروز ، امروز ، فردا موضوعات مربوط به رسانه رادیو بیشتر منعکس شده است . رادیو به عنوان رسانه همچنان مهم در کشورمان مورد توجه است اما بحث های تخصصی پیرامون آن و آینده رادیو در ایران و کشورهای مختلف جهان کمتر مطرح میشود .به نظر برخی از کارشناسان عصر رادیو مدت هاست که به پایان رسیده و دیگر این رسانه ،رسانه برتر نیست و آینده روبه گسترشی ندارد البته این همه از کارآمدی های رسانه رادیو در شرایط خاص نمی کاهد همچنان در ماشین و به هنگام رانندگی یا موقع برخی از فعالیت ها یا برای مردمان مناطق دوردست رادیو از سایر رسانه ها کارآمدتر است .
حداقل در شرایط موجود مخاطبان رادیو در کشورهای توسعه یافته به هیچ وجه در حال افزایش نیستند ، در جامعه روبه توسعه ایران نیز رادیو در حال گسترش نیست ، دهه های اخیر،دهه های های پویایی و گسترش رسانه تلویزیون بوده است نشانه ها و آمارها در گوشه و کنار جهان نیز حکایت از توجه روزافزون به اینترنت و شبکه های اجتماعی و دنیای مجازی دارد، سیل مخاطبان به سمت استفاده و کاربرد مولتی مدیا و چند رسانه ای است،اگر تقسیم بندی دوران های ارتباطی بشر ، عصر شفاهی ،عصرگوتنبرگ و عصر مارکنی را مورد توجه قرار دهیم اولین عصر چند هزار سال ،دیگری چند صد سال و آخری چند ده سال طول دوران آنها بود اما در سال های اخیر به دلیل وسعت و سرعت پیشرفت ها ی رسانه ای هر از گاهی با نام و نشان های جدید و نو به نو مواجهیم .عصرها دیگر ثابت و پایدار نیستند ، آنچه مشخص است این است که دوران حاکمیت یک رسانه به پایان رسیده است ، هرکدام از رسانه هایی که دورانی داشته اند کاربرد آنها به دلیل امتیازات و خواص منحصر بفردشان به انواع طریق و شیوه های مختلف ماندگار خواهد شد همچنین از همه شیوه ها و رسانه ها برای حضور در بازار بین المللی پیام بهره گرفته میشود بنابراین فردا عصر و روزگار همه رسانه ها ، چند رسانه ای ها ، افزایش حضور در دنیای مجازی و رسانه های نوین خواهد بود.