دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دُرج

وب نوشت سعید فانیان

داعش و رفتار سیاسی آمریکا در منطقه

 این که بالاخره آمریکا گروه داعش رابزرگترین خطر برای منطقه و بزرگترین تهدید برای خوددانست نکته امیدوارکننده ای برای جلو گیری از پیشروی ها و احیانا  رفتار غیر انسانی این گروه است گروهی که از ابتدای اعلام موجودیت و شروع تحرک در منطقه خاورمیانه لطمات جبران ناپذیری به پیکره اسلام و مسلمانان وارد ساخته است . در باب آثار مخرب کارکرد حضور این گروه در ابعاد انسانی ، عاطفی ، اقتصادی ، سیاسی نیز بحث و سخن فراوان است ،تبعات بسیاری از رفتارهای غیر انسانی همانند قتل و شکنجه و امثال آنها که مستندات آنها را این روزها به وفور میتوان در فضای مجازی دید نیز تا مدت ها و نسل های بعدی ادامه خواهد داشت اما رفتار های سیاسی آمریکا بنحوی است که بخوبی نشان میدهد که اولا با وجود شعارهای حقوق بشری و تاکید بر سهم زیاد خود در مدیریت موجود جهان تا پای منافع ملی اش در میان نباشد حاضر به پرداخت بهایی برای شعارهای مذکور نیست ثانیا آمریکا تاکید دارد که علاوه بر ایفای نقش رهبری جهان همواره بعنوان قهرمان ، نیروی برتر و تمام کننده در بحران ها و مجادلات ظاهر شود . آمریکا موارد متعددی در بحران های اخیر اینچنین عمل کرده است نظیر ورودش در بحران شبه جزیره بالکان و نسل کشی بوسنیایی های مسلمان توسط صربها البته بعد از ضربات و لطمات بسیار و بروز فاجعه انسانی، با این وجود ورود دیر هنگام آمریکا نیز توسط تعدادی از کارشناسان مثبت ارزیابی شد.
شاید پس از انجام بسیاری از اقدامات غیر انسانی ، قتل و غارت و تعدی و تجاوز و سربریدن ها و رفتاری های امثال آن توسط داعشی که هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا در خاطرات خود  سهم دولت متبوعش را در تاسیس و هدایت آن بر ملا کرده است  نوبت به رفتار قهرمانانه و تمام کننده آمریکا رسیده باشد . قطعا پیامد دخالت نیز محاسبه شده است نزدیکی بیشتر با حاکمان کردستان عراق ،سهم بیشتر داشتن در معادلات آتی عراق و البته تثبیت  نقش قهرمانانه و نجات بخش از دست متجاوزان  در افکار مردم منطقه در موقعیت و بحران موجود .

نظرات 1 + ارسال نظر
نرگس ریاضتی دوشنبه 3 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 08:28 ب.ظ

به نام خدایی که تنها تنهایی است که تن ها را تنها نمی گذارد.
سلام خدمت استاد گرانقدر و باارزش جناب آقای فانیان بزرگوار
امیدوارم سلامت باشید و خداوند همیشه پناهتان باشد که اینقدر روان و زیبا می نگارید. واقعیت این است که من خیلی در مورد این گروه ها و اقداماتشان مطلب خواندم و دوره های آموزشی اداری مدت داری گذراندم با تمام صحبتهای شما موافقم فقط امیدوارم با وجود تمام این اتفاقات وحشتناک مردم کشورمان بصیرت کافی داشته باشند که زود هیجان زده نشوند و سر تعظیم و تکریم برای آمریکا فرو نیاورند . همه جوانب را ببینند و یک سره به قاضی نروند که در این صورت چیزی جز پشیمانی نخواهد داشت. استاد با اخلاق خیلی خیلی التماس دعا . پیشاپیش روز کارمند را نیز خدمت شما تبریک میگویم .

سلام بر شما
سیاست موضوع بسیار پیچیده ای است و همانطور که گفته اید نیاز به روشن بینی ، تدبیر و مراقبت مستمر دارد. امیدوارم همه این دقت و مراقبت را نسبت به منافع ملی کشور داشته باشند.
برای شما آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون دارم ،روزگارتان خوش و خرم باد .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد