امسال روزهای آخر شهریور و اول مهر مواجه است با چند مناسبت تقویمی و تاریخی ، چون صدا وسیما به برنامه های مناسبتی عنایت ویژه دارد و همه برنامه ها با عناوین و اهداف مختلف تلاش میکنند که حتما به مناسبت روز و ایام نیز توجه داشته باشند ، برنامه های همه شبکه های تلویزیونی و رادیویی صد در صد مناسبتی شده اند . روزهایی که ذکر شد برابر است با آغاز محرم ، اول مهر و اغاز بکار مدارس همچنین هفته دفاع مقدس ، برنامه های ویژه ماه محرم بخصوص دهه اول محرم از جمله برنامه های مناسبتی سالانه ای هستند که در برنامه سازی و تولید برنامه در ژانرهای مختلف از جمله در بعد نمایشی از مدتها پیش از تارخ مناسبت تدارک دیده میشوند . برنامه هفته دفاع مقدس ،آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس نیز در مرتبه بعدی با اهیت هستند اما تداخل برنامه ها ، تکرار مضامین ، حتی تکرار و پخش تولیدات و میان برنامه های مشابه و اصرار برخی از مجریان به پرداختن به هرسه مناسبت در یک برنامه وضع عجیب و شکل غریبی به برنامه میدهد که کمتر مخاطبان را اقناع و راضی میکند ، صدا و سیما باید فکری درازمدت ، برنامه ریزی بهتر ، مدیریت صحیح تر برای جلوگیری از تکرار ها و برای افزایش کیفیت و جلب اعتماد مخاطب را در دستور کار خود قرار دهد .
مدیران صدا و سیما قطعا میدانند که صرفا پخش مکرر یک کلیپ یا نوحه الزاما بزرگداشت و حفظ شعایر و در نتیجه جلب رضایت مخاطبان تلقی نمیشود . باید شیوه های نو و ابتکاری پیاده کرد و برای افزایش کیفیت چاره اندیشی نمود تا یک هدف مطلوب و مقدس با بی تدبیری به عاملی برای خستگی و زدگی مخاطب تبدیل نشود.