دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دُرج

وب نوشت سعید فانیان

آزادترین رادیو تلویزیون در جهان

  وقایع ، حوادث و اظهار نظرهای مقامات  در مورد سلبریتی ها و مسولان مختلف را در یکی دو ماه اخیر مورد توجه و دقت نظر قرار دهید ،به محتوای پیام ها ، نظرها و برخی پاسخ ها عنایت کنید ، به راستی  ، کدام  رسانه در سایر کشورها  سراغ دارید که تا این اندازه از  آزادی برای بیان هر سخن و هر ادعایی با هر میزان هزینه ،برخوردار باشد بدون پذیرفتن عواقب و بازتاب و برگشت پاسخ و نتایج منفی که از این شیوه رفتار  حاصل کشور میشود  .

کدام رادیو تلویزیون در جهان وجود دارد که در برخی از برنامه های خود بطور زنده و مستقیم ، یک محصولی مثل لبنیات مصرف روزانه میلیون ها مردم  کشور را دارای سم معرفی کند ، در دل مردم وحشت و دلهره و نگرانی بیاندازد . لطمه اساسی به فروش داخلی ، صادرات و اعتبار جهانی آن بیاندازد و علاوه بر این مجری و کارشناس مرتبط به ظاهر دلسوزانه ولی به عینه با تمسخر و یکدنگی هرچه میخواهند بر علیه منافع و قوت روزمره هزاران کارگر و صنعتگر در کشور  بگویند و  مدیر ان مرتبط و رییس  کلشان حتی یک عذرخواهی ساده در مقابل ملت و قشر ذیربط بعمل نیاورد و البته آب هم از آب تکان نخورد و در بر همان پاشنه بچرخد  و رفتارها به همان سیاق ادامه یابد .

کدام رادیو تلویزیون  سراغ دارید که خود را  ملی و حافظ منافع ملت بداند ولی شبانه روز ده ها ،توهین و طعنه و تمسخر نثار رکنی از ارکان نظام از دولت و مجلس و دیگرانی کند که ازقرار قانون به اصطلاح خود سخن گو و بلند گوی آنان هستند ، در انتهانه گوینده ، نه ناظر و نه ریس  رسانه ضرورتی به عذرخواهی یا پاسخ دهی نبینند .

کدام رادیو تلویزیون در جهان می شناسید که برخی مجریانش مستقیما به جامعه خودشان توهین کنند ، خود را مالک الرقاب کشور بدانند ، یا عذرخواهی نکنند یا با تاخیر و  با کم اهمیتی و نصفه نیمه توضیح و توجیهی ببافند ، یا با پاسخ یک حرکت یا نظر کم اهمیت یک سلبریتی را در سطح ملی مطرح ، پاسخگویی همراه با توهین و تعمیم به دیگران  هزینه اجتماعی به بار آورند والبته مدیران اصلی و مسولان کلان این مجموعه در صدد دلجویی و عذرخواهی از آنهایی که بی دلیل بهشان توهین شده برنیایند.

کدام رسانه ای در جهان می شناسید که دیگران را نقد کند و از دیگران درخواست به حق نقد پذیری و در موارد خطا عذرخواهی شفافشان از ملت و توهین شدگان داشته باشد اما خود این رسانه هیچگاه آمادگی نقد شدن توسط دیگران نداشته باشد و لزومی به عذرخواهی هم در موارد لزوم نبیند .

 واقعا کدام رسانه ای در کل جهان سراغ دارید که تا این درجه از امنیت و آزادی بیان در محدوده تصمیم گیری و تاثیرگذاری اش برخوردار باشد که نه عذرخواهی کند ، نه نقد بپذیرد و نه نقد کنندگان اجازه نقدش را داشته باشد و نه بسیاری از آنهایی که مورد توهین توسط رسانه یا کارشناس و میهمانی در رسانه قرار میگیرند اجازه حضور و پاسخگویی داشته باشند .

کدام  رسانه را می شناسید خود در لابلای بسیاری از برنامه هایش مجموعه نظام را به چند قسمت نقد شونده و غیر قابل نقدتقسیم  میکند اما ، تذکر ، نقد و یادآوری خطاهای خود را برنمی تابد و آنرا  مساوی نقد کل نظام  می داند ، سال هاست که به بهانه اینکه صدها شبکه فارسی زبان و غیر فارسی زبان به اندازه کافی علیه کشور و رسانه تبلیغ میکنند، امکان نقد برای این رسانه متکی به بودجه ملی و انحصار قانونی وجود ندارد ، کدامین رسانه در داخل و خارج از کشور سراغ دارید که تا به این حد ازهرقیدی که نمیخواهد آزاد باشد و هرچه را که نمی پسندد نمی پذیرد . واقعا رادیو تلویزیون  در کشور ما از نوع خود مختارترین و آزاد ترین رسانه در کل جهان است .

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد