دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دُرج

وب نوشت سعید فانیان

سرمایه های هنری دوران کرونایی

 بارها دیده و خوانده ایم که در سال های اخیر بسیاری از کارگردانان و کارشناسان سینما و تلویزیون از کم و نادر بودن قصه های بکر و ناب برای تولید فیلم ها و سریال های مهیج ، موثر و متنوع سخن گفته اند ، در صحنه عمل و در اکران و نمایش فیلم یا  سریال های تلویزیونی هم دیده میشود که تعداد قصه های مناسب و فیلم های اقتباس نشده یا کپی برداری نشده بسیار اندک هستند . با این مقدمه و با مرور بر وقایعی که طی اسفند ماه سال ۱۳۹۸ و فروردین ماه سال ۱۳۹۹ بر مردم ما ، اوضاع و احوال جامعه وکادر پزشکی ، بهداشتی کشور بویژه پرستاران گذشت شاهد یا شنونده صدها 'گزارش مستند و داستان واقعی ،به روز و حاوی لحظات ناب ایثارگری ، گذشت ، عشق و انسانی در سراسرکشور بوده ایم.

سرگذشت و قصه زندگی پزشکان و پرستارانی که خود در خانه بیمار نیازمند به پرستاری و درمان داشته اند ولی اولویت را به سایر هموطنان داده اند . پرستاری که ۳۵ روز فرزند خردسالش را ندیده ، پزشکی که طی ۴۵ روز فقط دو ساعت به منزل و خانواده خود سرکشی کرده است . داوطلبی که بدون چشمداشت لباس پرستاری پوشیده و در خدمت بیمارستان و بیماران قرار گرفته است . خانواده کم بضاعتی که بخشی از درآمد اندک خود را در راه کمک به همنوعان درگیر بیماری انفاق کرده اند ، بانوانی که همچون دوران دفاع مقدس در منازل ، مساجد و کارگاه ها به دوخت ودوز ماسک ،تهیه دستکش و لباس های مورد نیاز  پرداخته اند ، جوانانی و نهادهایی کهدر حد امکان و توان خود به ضدعفونی کردن محله ها و ساختمان ها و وسایل مورد استفاده عموم مردم پرداختند .زوج هایی که پس ازمدتی  منتظر رفتن به خانه بخت بودند و هرکدام درگیر خدمت وتلاش برای جامعه هستندو ضرورت جامعه را بر خواست خود ترجیح دادند .

بعد از این تجربیات گران سنگ و ذیقیمت انتظار مردم ما این است که نویسندگان ،سناریو نویسان ، کارگردانان و همه عوامل تهیه و نگارش کتاب  ، تولید فیلم و نمایش از ذخایر فرهنگی و آفرینش های ارزشی  و رفتارهای انسانی مردمان این مرز و بوم  بهره بگیرند و آثار ی ماندگار به یادگار بگذارند ، تا هم آیندگان به کرامت انسانی ، اخلاق مداری و هم نوع دوستی گذشتگان خود افتخار کنند و هم از این ذخیره پر محتوی همراه با داستان های واقعی و پرکشش مملو از عشق ، محبت ، دلشوره ، ترس ، نگرانی ، امید ، حتی تلاش های فوق العاده علمی ، رفتارهای ایثارگرانه و حماسی ، همه و همه  برای آفرینش های ممتاز هنری از قبیل فیلم ، تاتر ، سریال ، بهره بگیرند ، داستان هایی که نظیر آن ها را تنها میتوانیم در مقطع سالهای جنگ تحمیلی  جستجو کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد