دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دُرج

وب نوشت سعید فانیان

اعلام وعده هایی که محقق نمیشود

 تجربه نشان داده است  در اکثر مواردی که مسولان کشور در رده های مختلف  با صدای بلنداعلام وعده کرده اند،آن قرار و وعده به هم خورده و محقق نشده است . معلوم نیست اینگونه تبلیغ و اعلام از کی و کجا شروع شده است . البته اکثرمردم نسبت به این گونه وعده ها بی تفاوت و بعضا با حسی منفی و نا امید شده اند. مدتی است آقای روحانی رییس جمهور هرموردی که اعلام میکند و وعده ای که برای گشایش های اقتصادی می دهد ، نه تنها محقق نمیشود بلکه نتیجه معکوس میدهد . وعده هایی مثل فراوان شدن و در نتیجه ارزان شدن ارز ، آزاد شدن دلار در اثر برگشت دلارهای ناشی از صادرات و دریافت طلب های ارزی ایران از تعدادی از کشورها ، و . . . از این قبیل قول و قرارها که تقریبا در همه موارد نتیجه معکوس داده است ، یعنی عملا سیر افزایش نرخ دلار در برابر ریال و بی ارزش شدن پول ملی همچنان ادامه یافته است . در اینصورت آیا بهتر نیست این رویه اعلام قبلی بطور کلی متوقف شود ، بهتر نیست بگذاریم امری صورت بگیرد ، سپس در مورد آن تفسیر و تبلیغ کنیم .

 البته بحث اعلام پیشاپیش یکسری اقدامات محدود به آقای رییس جمهور ودیروز و امروز نمیشود، سال هاست در مورد سیاست ها هسته ای و تقویت تجهیزات نظامی کشورمان هم همینگونه اعلام ها را داریم ، در زمان ریاست جمهور قبلی هم ، آقای رییس جمهور ، در سخنرانی ها در برابر اجتماع مردم اعلام میکرد تا چند ماه دیگر فلان تعداد سانتری فیوژ به مجموعه قبلی اضافه میشود ، یا فلان دستگاه تکمیل میشود، عده ای هم کف میزدند و ابراز احساسات میکردند ،ولی بسیار از مخاطبین نیز مثل نگارنده متوجه نمی شدند که تا چندتا سانتریفیوژ دیگر اضافه بشود خوب است و عواقب فوری و بلند مدت آن به چه میزان در روند زندگی جاری مردم اثر گذار خواهد بود ،حتما تاثیرات بلند مدتی دارد ولی وقتی فرد رییس جمهور آنرا با صدای بلند فریاد میزند توقع همه میرود بالا که اثر آنی داشته باشد .

یک بار یک خبرنگار انگلیسی سوال میکرد، چرا بیشتر مسولان شما ، سیاست ها و اقداماتی که قرار است در آینده دنبال کنند و انجام دهند، حتی امور محرمانه نظامی را پیشاپیش فریاد میزنند . او اضافه میکردکه به قول خودشما  ایرانی ها  سنگ بزرگ ، نشانه نزدن است  وگرنه سیاستمداران ما همواره مشغول تقویت و توسعه توان نظامی  و حتی بطور محرمانه توان هسته ای کشورمان هستند بدون اینکه پیشاپیش تبلیغ کنند ، اما با به نتیجه رسیدن هرکدام از طرح ها بلافاصله بر روی آن مانور میدهند و تبلیغ میکنند .

نظرات 1 + ارسال نظر
ولی اله دوشنبه 7 مهر‌ماه سال 1399 ساعت 08:58 ب.ظ https://book-market.blogsky.com

مطالب خوبی دارید.همواره از حرف تا عمل فاصله زیاد است

ممنونم از لطف شما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد