دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دُرج

وب نوشت سعید فانیان

شعارهای غیر تخصصی سیاسیون

  از اشکالات نظام سیاسی ما این است که اگر کسی حتی با  رای مردم ، قوی یا ضعیف به مدیریتی برسد، تا پایان زمان ریاست خود فکر میکند ، در هر حوزه و به هر مناسبت ، هر حرفی که بزند ، آن حرف حرف مردم ، تخصصی و حلال مشکلات آن هاست . لذا هر روز شاهد نطق های متنوع در مورد همه ابعاد و جنبه های سیاسی ، فرهنگی ، اقتصادی حیات وزندگی مردم جامعه خودمان توسط سخنرانان هستیم .

نماینده محترم مجلس که تا چند ماه پیش در کار و مسولیتی  بوده ، هیچگاه راجع به مسایل امنیت ملی ، روابط بین الملل  تحصیل ، مطالعه و بررسی نکرده  و پیشینه ای نداشته است ،بنا به برداشت شخصی خود ، چند مدت یکبار سخنرانی  میکند  یا هفته ای یک نظر خاص در تویتر تویت میکند، بدون اینکه راه حلی کاربردی ارایه دهد ، بعضا حتی این گفته سو، برداشت ها و مشکلاتی را برای کشور ایجاد میکند . نمایندگان محترم شنیده اند که آزادند در امور مختلف کشور اظهار نظر کنند ولی ظاهرا برخی از آنها دقت ندارند که در عین حال باید صحبتشان ، متین ، سنجیده ، از روی اطلاع کامل ،تخصصی و با توجه به منافع ملی باشد ، صرف گفتن ، یا صرف انتقاد کردن یا با ارایه راه کارهای نسنجیده مشکلی از مشکلات موجود حل و رفع نمیشود . بعضا احساس میشود که بسیاری از مسولان از جمله نمایندگان صرفا برای نشان دادن حضور خود در صحنه و بدون بررسی عمیق، نظری را اعلام میکنند تا دوستان ، موکلین  و سایر مرتبطین  آن افراد شاهد حضور فعال آنان به هر شکل و دلیل باشند  .

بنظر میرسد ، در کنار برخی از مشکلات مدیریتی که در کشور وجود دارد ، به روز نبودن ، عمیق نبودن و شناخت نداشتن نسبت به منافع مللی و بین المللی معظل مشترک بسیاری از مدیران و نمایندگان کشور است و تنها راه حل عملی برای پخته تر شدن دیدگاه ها ، برقراری آموزش های اجباری برای مدیران و نمایندگان قبل آغاز کار و مسولیت آنهاست .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد