دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دُرج

وب نوشت سعید فانیان

اعتماد به نفس فوق العاده رییس صدا و سیما

 در رسانه های یکی  دو روز گذشته صحبت آقای علی عسگری در مورد اعتماد بالای مردم به صدا و سیما با عناوین و تیترهای متفاوت و در عین حال جالبی در خبرگزاری ها و سایر رسانه های خبری منعکس شده بود .

روزنامه ایران  و همشهری آنلاین نوشتند  : رییس صدا و سیما براساس نظر سنجی هایی مدعی شد که این رسانه در راس اعتماد مردم قرار دارد .

سایت انتخاب   ، خبرگزاری مهر   : صدا و سیما در راس اعتماد مردم قرار دارد

 اکثر رسانه ها  و گروه ها و کانال های خبری در فضای مجازی  گفته آقای علی عسگری را منعکس کردند ولی بعضا با تعجب و علامت سوال ، این نا باوری در فضای مجازی خیلی وسیع تر و در عین حال جدی تر بود .

 در تعدادی از رسانه ها هم گفته آقای علی عسگری  با تعبیر ادعای علی عسگری . . . عنوان شد و چند تایی هم نوشتند ، خود شیفتگی رییس صدا و سیما

 واقعیت این است که انتخاب عبارت صدا و سیما در راس اعتماد  اعتماد مردم قرار دارد ، برای افرادی امثال ما و غالب همکاران قدیمی صدا و سیما و اکثریت افراد رسانه ای کشور ،تعبیر دقیق و به جایی نیست ، شاید بتوان گفت که صدا و سیما با همه اشکالات و اشتباهاتش ، به دلایل مختلف از جمله پخش رسمی و انحصاری در کشور ، همچنان پر بیننده است ، ولی اینکه بالاترین اعتماد را مخاطبان به این رسانه داشته باشند ، شخصا قبول ندارم . اتفاقا بنطرم بیشترین مشکلی که وجود دارد همین موضوع اعتماد است . اینکه آیا به دیگر رسانه های داخلی و خارجی اعتماد بیشتری هست یا نه ؟ قابل بررسی است ، متاسفانه اکثر رسانه های رقیب داخلی ( اگر بشود گفت رقیب ) بیشتر جناحی و سیاسی هستند و کمتر مستقل و تابع منافع ملی ، بیشتر رسانه های رقیب خارجی هم مشکل وابستگی به قدرت های مخالف دارند ، از قدرت های پشتیبان تغذیه مالی میشوند و لاجرم هوای منافع آن ها را دارند . نمیشود که رسانه ای میلیون ها پوند هزینه راه اندازی ، تولید برنامه ها، پخش ماهواره ای و اداره مجموعه اش را  از عربستان بگیرد و نسبت به منافع آن بی توجه یا حتی بی طرف باشد ، یا دیگری رسانه رسمی بریتانیا باشد و از منافع جهانی و منطقه ای آن کشور و یا اندیشه و رویه فرهنگی و هنری آن تبعیت نکند . اما اکنون صحبت در مورد تعبیر و ادعای آقای علی عسکری است که لازم است به عنوان رییس بزرگترین مجموعه رسانه ای کشور تعبیر بهتر و قابل قبول تری را انتخاب میکرد . اصولا یک فرد رسانه ای باید سعی کند با زبان رسانه صحبت کند ، زبان و بیانی که مخاطبان و کارشناسان را به واکنش منفی وا ندارد .



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد