دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دُرج

وب نوشت سعید فانیان

گزارش های خبری موثر سیما

    در نوشته های مختلف از برخی ضعف ها ، کمبودها و سمت گیری های صدا و سیما که خود را رسانه ملی میداند ، یاد کرده ام. طبعا اگر رادیو تلویزیون ما بعنوان رسانه عام ، ملی و سراسری با بودجه عمومی تعریف نشده بود ، انتظارات موجود هم کمتر بود ، اما به دلیل برخورداری  سازمان صدا و سیما از انحصارپخش امواج رادیویی و تلویزیونی در پهنه کشور،در نگاهی تخصصی آنچه که بیشتربه نظر میرسد کمبودهاست یا توقعاتی که از این مجموعه عظیم میرود ،طبعا بخشی از فعالیت های این دستگاه عظیم نیز قابل قبول و حتی برخی قابل تقدیر است . نمیشود منکر برخی تولیدات مناسب در زمان ها و شرایط سختی همانند دوران کرونا شد .

اما نکته ای که در این یادداشت  توجه به آن مد نظرم هست ، یادآوری کار خوب  حوزه خبر در تهیه و پخش گزارش های مستند و پیگیرانه خبری  مرتبط با  مشکلات مردم بویژه در حوزه اقتصاد و معیشت مردم است ،گزارش هایی که با برنامه ریزی ، پیگیری و مشارکت خبرنگاران  تهران و  مراکز صدا و سیمای  ،برای مخاطبان مجموعه ای  مفید ، قابل استفاده و استناد میشود.

 در سلسله گزارش های تولید و پخش شده  در موضوعات مختلف اقتصادی ، اعم از تولید ، توزیع ، واردات ،صادرات ،بخشنامه ها و دستورالعمل ها ، به خوبی مشخص است که علاوه بر تاثیر تحریم های خارجی که در موضوع صادرات و واردت و تخصیص اعتبار یا نقل و انتقال ارز نقشی جدی داشته است ، ضعف در تصمیم گیری به هنگام ، ضعف در اجرا و نیز رسیدگی به تخلفات در سیستم دولتی به خوبی آشکار است ، متاسفانه آنگونه که در  اکثر گزارش ها مشهود است ، بسیاری از نا هماهنگی ها که تشدید کننده مشکلات معیشتی مردم است از ناحیه کم کاری یا سو، مدیریت  برنامه ریزان و مدیران مرتبط در دستگاه های دولتی به ویژه وزارتخانه های صنعت ، معدن ، تجارت  و جهاد کشاورزی  و نیزنا هماهنگی مابین این دو  وزارتخانه است . با توجه به این گزارش ها ،عجیب است که  بعضا مسولان بخش های صنعت و تجارت یا کشاورزی از نقص ها ، کمبودها و  ضعف های محرز مدیرتی در سازمان های تحت نظارت حوزه مسولیتی اطلاع کاملی ندارند . 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد