دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دُرج

وب نوشت سعید فانیان

گاندو ، سریال سیاسی ، همراه با بیانیه های مستقیم تبلیغاتی ؟

قصدم نقد نیست ، نقد نویس نیستم ، سریال گاندو هم  هنوز در حال پخش است .

این روزها اخبار مرگ و میر ناشی از کرونا ، با رکورد شکنی نسبت به تمام  سال و ماه هایی که گذرانده ایم .

چندین روز است که بحث و بررسی ها و اعلام برنامه ها و شعارها و خط مشی ها و مخالفت ها و موافقت ها هم در شبکه های داخلی در حال پخش است .

قبل از این هم روزهای عزاداری و هیات و روضه و مداحی  . . . و کمابیش این برنامه ها ادامه دارد .برنامه های محرم امسال هیچ نوآوری و تازگی نداشت ، البته وجود کرونا محدودیت ها در برگزاری های مردمی و ساخت و تهیه و انعکاس سرحال برنامه ها را نیز تحت تاثیر قرار داده است .

 اما در این میان گاندو در هر لحظه بیانیه سیاسی میدهد ، درس میدهد ، تذکر میدهد ، هشدار میدهد ، تذکر به همه ، به مسولان ، نگرانی از تماس با خارجی ها ، نگرانی از حضور سرمایه گذران ، نگرانی از شرکت های خارجی ، نگرانی از تماس با هنر و فرهنگ دیگران که مبادا یه وقت توجه لازم نشود .

تذکر دهندگان خیلی هم جوانند ، خوشبختانه در هیچ بخشی از داستان تا بحال که ۲۶ یا ۲۷ قسمت پخش شده ، عوامل عملیاتی نقش ها ، هیچ کجا کم نیاورده اند ، رودست نخورده اند ، بدبیاری نیاورده اند ، هرکجا خواسته اند تحت پو شش قرار داده اند ، کنترل کرده اند، داخل ، خارج ، انگلیس ، افغانستان ، بانک ، خانه مورد نظر در خارج و عملیات ها هم موفق . .

داستان اگر اینقدر تبلیغاتی و بیشتر تبلیغاتی باشند ، بقیه اتفاقات و ادعاها و بیانیه های درون سریال که از همه سریال های مشابه هم دوزش بیشتر است ، باورناپذیر تر میشوند . البته بازیگران جوانی بازی کرده اند ، تحرک سریال هم خوب است ، قهرمانی ها هم شاید برای بیننده های جوان خوب باشد ولی خوب است قدری تاثیر مثبت هم برایشان داشته باشد ، کاش بیانیه ها، صحبت های و تبلیغات مستقیم کم تر بود ، کاش باورپذیری اش برای مخاطب و اثر گذاری مثبتش برای جامعه بیشتر باشد ، تا هزینه هایش موثرتر واقع شود ، به هر حال زحمت کشیده شده است در این وانفسای گرانی و هزینه های سرسام آور ، و در موقعیتی که تقریبا شبکه های صدا و سیما هیچ سریال تازه ساخت و جدیدی روی آنتن ندارد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد