دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دُرج

وب نوشت سعید فانیان

سختی معیشت و درخواست های صنفی

سختی معیشت مردم از قشرها و صنف های مختلف به ویژه حقوق بگیران  به حدی است که تقریبا میتوان گفت کمتر حقوق بگیری وجود دارد که از وضعیت معیشتی خود رضایت داشته باشد . تصور اینکه بخش زیادی از همین قشر ماهانه می بایست با حقوق های ۶ تا ۷ میلیون تومان زندگی کنند ،با علم به اینکه  عده ای نیز دریافت کننده کف حقوق حدود ۴ میلیون می باشند ، تدوام زندگی برای این افراد بیشتر به معجزه شباهت دارد . امروزه یک خانواده ۴ نفری با ۵ میلیون تومان ، در هیچ کجای تهران امکان اجاره منزلی با ظرفیت کافی برای اعضای خود ندارد ، تازه سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس  بشارت داده که کف حقوق ۴ میلیون و ۸۰۰ هزارتومان  پیشنهادی دولت برای سال ۱۴۰۱ را به ۵ میلیون افزایش داده است . !؟

دولت که هنوز تازه نفس است و تا شش ماه پیش مشغول جمع آوری مشکلات جامعه و تنظیم شعار برای رفع آنها و قول و قرار گذاشتن برای بهبود سطح زندگی مردم بوده است ، بخوبی استانداردهای لازم برای یک زندگی طبیعی و متوسط را میداند ، قطعا دولت قبل و دولت های قبلی هم در مشکلات عدیده موجود سهیم و بابت قصوری که در رفع آنها داشته اند مقصرند ، با این همه نمیتوان دوره چهارساله موجود را صرف نقد و بازگویی مشکلات و قصور گذشتگان کرد و در دوره بعد همین روند توسط دولت بعدی ادامه یابد و . . . ، به نظر میرسد شش ماه برای بررسی ،جمع بندی و بازگویی مشکلات کافی بوده و دولت باید بپذیرد که ماه عسل و فرجه معمول برای آماده شدن، تمام شده و هم اینک فصل اجرایی شدن و تحقق وعده ها شروع شده است .

مردم منتظر اقدامات ملموس و تاثیر گذار هستند . دولتمردان باید باور کنند که مردم درک درست دارند ، قصورها و کم کاری های گذشتگان را میدانند و خادمین و دلسوزان جامعه را به خوبی شناسایی میکنند ، اما بسیاری از آنان تحمل تداوم شرایط فعلی را ندارند باید صادقانه و خالصانه برایشان خدمت کرد . امیدواریم که چنین شود و با اغتنام از فرصت و شرایط موجود از پتانسیل و همراهی صمیمانه آحاد جامعه بهتر و بیشتر بهره گرفته شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد