دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دُرج

وب نوشت سعید فانیان

تصمیمات خام با تبعات منفی

مثل اینکه تصمیمات خام و ناپخته و صحبت های نسنجیده بخشی از شخصیت دولتمردان کشور شده است ، تصمیمات و گفته هایی که ، عذرخواهی رسمی هم تلخی آنها را  از فکر و ذهن مردم پاک نمیکند .

با مراجعه به برخی از اتفاقاتی که تنها در چند هفته اخیر گذشته است میتوان به عمق بی تدبیری نسبت به مسایل و مواردی که اشاره کردم پی برد .

فضاسازی ناقص و یکطرفه  ، در عین حال پر سر و صدا در رسانه های  رسمی به ویژه صدا و سیما برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی  از بودجه سال ۱۴۰۱ در مجلس یکی از مواردپیش گفته است .تبلیغات به گونه ای بود که همه متوجه تصمیم مجلس و دولت برای  حذف یارانه ها برای اقلام حیاتی و ضروری معیشت مردم شدند ، جالب است که در این تبلیغات و زمینه سازی های ذهنی درجامعه ، حتی یک کارشناس طرفدار تداوم پرداخت یارانه و طبعا همراه با توصیه و تاکید بر مراقبت در تخصیص و هزینه کرد  نظرش منعکس نشد ، در این مورد هم مردم کوچه و بازار  مثل موارد مشابه گفتند زمینه سازی برای افزایش قیمت هاست .

طرح صیانت از فضای مجازی ، بارها و بارهادر مجلس  بحث شد ،مقدمات تصمیم  و  تصویب آن در مجلس فراهم شد ، ولی جو نارضایتی  و مخالف در جامعه به ویژه بین کاربران و  فعالان  فضای مجازی باعث توقف  و قول بررسی مجدد و عمیق تر آن شد .

  پیش بینی بودجه برای آنچه که مجلسیان آنرا جهاد تبیین نامیدند ، با واکنش های منفی  در سطح جامعه و تذکر و مخالفت رهبری مواجه شد ، نهایتا شورای نگهبان با مصوبه مرتبط و تخصیص بودجه آن مخالفت کرد و مصوبه  به مجلس برگشت و توسط مجلس باطل شد .

جدیدترین شیرین کاری مسولان اعلام موافقت اولیه با حضور بانوان در ورزشگاه مشهد  و مخالفت بعدی با ورود بانوان و تبعات منفی داخلی و خارجی  این ناهماهنگی و تذبذب در تصمیم  گیری ها بود که  کام بسیاری از مردم را تلخ  و امتیاز منفی برای مدیریت ورزش و مسولان  کشور ثبت کرد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد