دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دُرج

وب نوشت سعید فانیان

سالروز روز شهادت مولا علی ( علی )

 امسال از  بهترین مطالبی که در مورد شهادت ( امام علی  ) بهره بردم ، متن ها و کلیپ هایی بود که برخی در فضای مجازی  به اشتراک گذاشته بودند .

 یکی کلیپی  حاوی بخشی از  سخنرانی مرحوم دکتر شریعتی بود . مرحوم شریعتی حدود ۴۵ سال پیش در توصیف شخصیت علی ( ع ) گفته است . :

علی به عنوان یک من علی وار یک روح در چند بعداست ، خداوند سخن منبر ، خداوند پرستش در محراب ،خداوند کار در زمین ، خداوند پیکار در صحنه ،خداوند وفا در کنار محمد ( ص ) ،خداوند مسولیت در جامعه ،خداوند قلم در نهج البلاعه ،خداوند پارسایی در زندگی ، خداوند دانش در اسلام ، خداوند انقلاب در زمان ، خداوند عدل در حکومت ، خداوند پدری و انسان پروری در خانه و بنده خدا در همه جا ، در همه وقت

و بخشی از سخنرانی امام موسی صدر در سال ۱۳۵۰ خطاب به مردم

ای علی دوست ، ای کسی که به خاطر علی روی زمین می نشینی،  ، ای کسی  که برای علی چراغ روشن میکنی و جمع میشوی و صبر میکنی ، ای کسی که برای علی اشک میریزی ،ای کسیکه دلت شاد میشود با منقبت علی  ،بشنو و بترس و بلرز ، علی را امروز اگر دنیا بخواهد بشناسد ، چه جوری میشناسد . ؟

دو راه را در دنیای امروز هست  که کسی علی را بشناسد ، یک راه  از راه تاریخ ، که میره کتاب ها را می بیند ، علی را از راه تاریخ میشناسد ، یک راه دیگر هم هست برای شناختن امروز ، این است که میگه، خوب میرویم  از طریق پیروانش میشناسیم ، فرضا یکی که میخواهد علی را بشناسد ، میاید در جامعه ما ، میخواد پیروان علی ، مامومین علی ، دنباله روهای علی ، شیعیان علی را بشناسه ، چه می بینه ، آیا علم می بینه ، آیا تقوا می بینه ؟آیا علاقه به مسیری می بینه که در علی می دید .ایا علاقه به خدمت مردم می بینه که در علی می دید ؟ آیا شجاعت و صراحتی می بیند که در علی می دید . ؟  چه جوری میخوای علی را بشناسد درسته ما ننگ به دامان علی بنشونیم ؟، درسته ما بی سواد باشیم ، کثیف باشیم ، بد اخلاق باشیم در معامله غش داشته باشیم درسته جامعه مون  از همه جامعه ها عقب تر باشد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد