دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دُرج

وب نوشت سعید فانیان

یادی از مرحوم سید محمود دعایی

 سید محمود دعایی پیشکسوت مطبوعات ایران ، شخصیتی که حدود ۴۰ سال عهده دار سرپرستی موسسه مطبوعاتی اطلاعات بود ، روز ( ۱۵ ) پانزده خرداد ماه ( ۱۴۰۱ ) درگذشت ، او تا روز قبل از فوت فعال بود و در هفته های اخیر همچنان در مجالس و محافل رسانه ای همراه اهالی رسانه و هم پای زحمت کشان مطبوعات حضور داشت . آخرین سخنرانی او هفته قبل از فوت ( هفته اول خرداد ) درمراسم بزرگداشت و تکریم دکتر محمد علی اسلامی ندوشن بود.  در مورد شخصیت محترم ، فرهیخته و متواضع او طی همین یکی ، دو  روز بسیار گفتند و نوشتند . خاطرات خوب و تاثیرگذار از زندگی او ، تنگدستی  و سخت کوشی مادر تنهایش  ، آبرومندی  و تلاش هایی که در زندگی داشته است . تواضع و افتادگی بیش از حد او که به قول نویسنده معروف هوشنگ مرادی کرمانی،  افتادگی و تواضع را شرمنده کرده بود، همه و همه توسط  نویسندگان ، فعالان سیاسی ، فرهنگی ، رسانه ای در طیف های مختلف فکری  نوشته و بیان شده است .

در فرصت های متعددی که طی سالیان گذشته برای دیدار و مجالست با جناب دعایی پیش آمد ، همواره از تواضع ، افتادگی و صحبت های سنجیده او بهره میگرفتم ، خصلت هایی که در رفتار او نهادینه شده بود و در مراوده و ارتباط همه افراد مراعات میکرد .

خدا را شکر که در مورد این شخصیت پاکدست قریب به اتفاق همه از خوبی هایش گفتند و نوشتند . . .حتی اگر کسی نقد داشته است ، در مقام مقایسه با دیگر عناصر حاضر در حوزه مطبوعات به ویژه موسسه همتراز اطلاعات ،وجود مرحوم دعایی طی چند دهه درمقام سرپرستی موسسه اطلاعات و آثار و برکات او را غیر قابل انکار دانسته اند .

 در همین وبلاگ چند سال پیش از این مطلبی را همراه با عکس آقای دعایی تحت عنوان با پیشکسوت مطبوعات نوشته ام .

 یادش گرامی و روانش شاد باد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد